Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Падіння Берлінського муру та сучасні виклики спорудження нових стін: рефлексія BASEES

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Гомілко, Ольга
dc.date.accessioned 2020-07-14T12:13:17Z
dc.date.available 2020-07-14T12:13:17Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Гомілко О. Падіння Берлінського муру та сучасні виклики спорудження нових стін : рефлексія BASEES : [(12–14 квітня, 2019 р., Кембридж, Велика Британія)] / О. Гомілко // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2019. – № 2 (25). – C. 287-298. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30456
dc.description.abstract Конференцію Британської асоціації слов’ян-ських і східноєвропейських студій (BASEES) 2019 року було присвячено трид-цятій річниці падіння Берлінського муру – події, котра ознаменувала тріум-фальну перемогу цінностей демократії та свободи над комуністичним ав-торитаризмом. Головну увагу було зосереджено на причинах цієї перемоги, зокрема ролі інтелектуалів. Теза про те, що здобутки науки та освіти – це не лише теоретичні досягнення та їх успішне засвоєння у вигляді знань, але й рівень впливу на суспільство, актуалізує проблему публічної активності на-уковців. Перехід від інструментальної раціональності до ціннісної посилює практичну значущість інтелектуальної активності. Це питання набуває особливого значення у зв’язку з кризою цінностей ліберальної демократії та зростанням недовіри до раціональних знань і культури. Сучасні технології маніпулювання людською свідомістю сприяють посиленню позицій авторитарних режимів. А тому досвід інтелектуалів в умовах комуністичного авторитаризму має навчити сучасних науковців відстоювати цінності свободи й демократії та зберігати соціальний оптимізм. Дискусія про па-діння Берлінського муру доводить, що громадянська та академічна позиції науковця лише посилюють одна одну, тим самим утворюючи потужний захист проти авторитаризму. Проте реінкарнація авторитарних настроїв у сучасну добу живить популярні звинувачення інтелектуалів у неспромож-ності протистояти викликам сучасності. Один із таких викликів – забування про жахи старих стін та ілюзії щодо спорудження нових. ua
dc.description.abstract The conference of the British Association of Slavic and Eastern European Stud-ies (BASEES) in 2019 was dedicated to the 30th anniversary of the fall of the Ber-lin Wall, the event that marked democracy triumph and liberation of communist authoritarianism. The focus was made on the factors of this victory, in particular on the role played in it by intellectuals of that time. The problem of scholars’ pub-lic activity was brought to the forefront by the thesis that achievements of sci-ence and education are not only theoretical developments and their successful assimilation in the form of knowledge, but also the level of influence science and education have in the society. Transition from instrumental rationality to ration-ality of values enhances practical importance of intellectual activity. Addressing this issue is particularly important in the context of crisis in the values of liberal democracy and increasing distrust of rational knowledge and culture. Modern technologies of manipulating consciousness contribute to the strengthening of authoritarian regimes. Therefore, the experience of intellectuals under commu-nist authoritarianism must teach contemporary scholars to uphold the values of freedom and democracy and maintain social optimism. The discussion on the fall of the Berlin Wall proved that the scholars’ civic and academic positions reinforce each other, thereby forming a powerful defence against authoritarianism. How-ever, the reincarnation of authoritarian sentiment nowadays provides grounds for accusing intellectuals of their inability to face up the challenges of the present. Among those challenges, we should mention forgetting the horribleness of old walls and illusions on benefits of constructing new ones. ua
dc.description.abstract Конференция Британской ассоциации славянских и восточноевропейских исследований (BASEES) 2019 была посвящена тридцатой годовщине падения Берлинской стены– событию, которое ознаменовало триумфаль-ную победу ценностей демократии и свободы над коммунистическим авторитаризмом. Внимание в основном было сосредоточено на причинах данной победы, в том числе роли в ее осуществлении интеллектуалов того времени. Тезис о том, что достижения науки и образования – это не только теоретические достижения и их успешное усвоение в виде знаний, но и уро-вень влияния на общество, актуализирует проблему публичной активно-сти ученых. Переход от инструментальной рациональности к ценностной усиливает практическую значимость интеллектуальной активности. Об-ращение к этому вопросу приобретает особое значение в связи с кризисом ценностей либеральной демократии и ростом недоверия к рациональным знаниям и культуре. Современные технологии манипулирования человече-ским сознанием способствуют усилению позиций авторитарных режимов. А поэтому опыт интеллектуалов в условиях коммунистического авторита-ризма должен научить современных ученых отстаивать ценности свободы и демократии и сохранять социальный оптимизм. Дискуссия о падении Берлинской стены доказывает, что гражданская и академическая позиции ученого лишь усиливают друг друга, тем самым образуя мощную защиту против авторитаризма. Однако, реинкарнация авторитарных настроений в современную эпоху дает основания для распространенных обвинений против интеллектуалов – в их несостоятельности противостоять вызовам современности. Среди таких вызовов – забвение ужасов старых стен и иллюзии относительно преимуществ строительства новых ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Нац пед. ун-т ім. М. П. Драгоманова ua
dc.subject демократія ua
dc.subject свобода ua
dc.subject освіта ua
dc.subject наука ua
dc.subject інтелектуальна публічність ua
dc.subject маніпуляція ua
dc.subject цифрова доба ua
dc.subject постправда ua
dc.subject гібридність ua
dc.subject democracy ua
dc.subject digital age ua
dc.subject freedom ua
dc.subject education ua
dc.subject hybridity ua
dc.subject intellectual manipulation ua
dc.subject science ua
dc.subject publicity ua
dc.subject гибридность ua
dc.subject демократия ua
dc.subject свобода ua
dc.subject образование ua
dc.subject наука ua
dc.subject публичность интеллектуалов ua
dc.subject манипуляция ua
dc.subject постправда ua
dc.subject цифровая эпоха ua
dc.subject.classification 37.013 : 321.64 ua
dc.title Падіння Берлінського муру та сучасні виклики спорудження нових стін: рефлексія BASEES ua
dc.title.alternative The Fall of the Berlin Wall in 1989 and Today’s Challenges of a New Wall Constructing: Basees’ Reflection ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу