В даній статті розкриваються педагогічні умови забезпечення особистісних досягнень підлітків засобами фізичного виховання. З цією метою проаналізовано теоретичні і методичні основи для створення таких педагогічних умов розвитку особистості, які сприяли б зростанню особистісних досягнень підлітків у різних напрямах навчальної діяльності. У статті показано, що правильне застосування педагогічних умов даного дослідження впливає на сформованість у підлітків особистісних досягнень засобами фізичного виховання. Оскільки, зростання особистісних досягнень є важливою складовою, яка стимулює підлітка до подальшого самовдосконалення.
В данной статье раскрываются педагогические условия обеспечения личностных достижений подростков средствами физического воспитания. С этой целью проанализированы теоретические и методические основы для создания таких педагогических условий развития личности, которые способствовали бы росту личностных достижений подростков в разных направлениях учебной деятельности. В статье показано, что правильное применение педагогических условий данного исследования влияет на сформированность у подростков личностных достижений средствами физического воспитания. Поскольку рост личностных достижений является важной составляющей, которая стимулирует подростка к дальнейшему самосовершенствованию.
In this article the pedagogical conditions of providing personal achievements of teenagers means of physical education are revealed. For this purpose the theoretical and methodological bases for the creation of such pedagogical conditions of personal development that would increase personal achievements teenagers in various areas of educational activity are analyzed. The article shows that the proper application of pedagogical conditions of this study affects the formation of the teenager’s personal achievements by means of physical education, since the growth of personal achievements is an important component that encourages teenager to further self-improvement. Under such conditions the teenager has clearly understand that high level of his personal achievements is an important precondition for the expansion of his capabilities in future life. The process of rising of personal achievements can not happen by itself, it occurs in some activity. In this regard, there is need of rational use of motor actions. A person may have a high level of physical ability and not have sufficient intelligence to reasonably and efficiently dispose of these abilities to perform the required work efficiently, without unnecessary energy consumption. Therefore there is a need for a combination of intellectual and motor activity in the providing of personal achievements teenagers which are based on their skills. Thus, we can state that the basis of individual skills and social experience gained in the work, scientific, moral, physical culture and mass activity and so on.