Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Перспективи використання різних стратегій до реформи вузівського "Фізичного виховання" в Україні

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Приходько, В. В.
dc.date.accessioned 2020-07-02T16:40:29Z
dc.date.available 2020-07-02T16:40:29Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Приходько В. В. Перспективи використання різних стратегій до реформи вузівського "Фізичного виховання" в Україні / В. В. Приходько // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 271-275. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30240
dc.description.abstract The article explores options for the reform of high school discipline «Physical education» according to the traditional body-oriented strategy and the strategy that promotes the generation of sports activity. In the early 1990s two strategies were formed for improving physical education of students. These strategies were based on the use of the different approaches and methods and also on teaching techniques. One of them we reasonably consider as «traditional» first in time occurrence, it is associated with the solving of the problems of body-oriented physical education of students through high personal, creative and innovative activity of physical education teachers, that refers, rather, to the conduct of procedure. These are options of the «new», the latest strategy: 1.Sports-oriented approach to physical education, which is based on the idea that sport has its own value. 2.Environment-oriented approach is based on that part of the pedagogical principles, which tell that the physical environment influences a man not less, and often morethan verbal educational approach (conversation, persuasion, etc.). Regarding physical education environment-oriented approach means the creation of infrastructure and way of life, including the life of teachers who guide young people to the development of physical culture values. 3.Person-oriented approach. Its role of education is in pedagogical influences that are directed to the development of the individual of a student. By exercising of physical characteristics and motor skills, a teacher should not lose the theme of development of personal characteristics. This means that is not enough to be oriented ononly formation of the individual of students with specific, predetermined mental and physical characteristics, but mainly, the student-centered approach is based most of all on their own abilities, aptitudes and preferences of a growing personality. The advantages of the student-centered approach were written. ua
dc.description.abstract У статті досліджені варіанти реформи вузівської дисципліни «Фізичне виховання» згідно традиційної тілесноорієнтованої стратегії, а також варіантів стратегії щодо сприяння породженню фізкультурної діяльності. Визначені переваги особистісне орієнтованого підходу. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject students ua
dc.subject the reform of «Physical Education» ua
dc.subject the body-oriented approach in physical education ua
dc.subject sportsoriented approach ua
dc.subject environment-oriented approach ua
dc.subject person-oriented approach ua
dc.subject студенти ua
dc.subject реформа «Фізичного виховання» ua
dc.subject тілесно-орієнтований підхід у фізичному вихованні ua
dc.subject спортивно-орієнтований підхід ua
dc.subject середовищно-орієнтований підхід ua
dc.subject особистісне орієнтований підхід ua
dc.subject.classification 378.4.147.016:796 ua
dc.title Перспективи використання різних стратегій до реформи вузівського "Фізичного виховання" в Україні ua
dc.title.alternative Prospects for the use of different strategies to reform university «Physical Education» in Ukraine ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу