ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Стрельченко, К. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-07-02T04:42:52Z | |
dc.date.available | 2020-07-02T04:42:52Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Стрельченко, К. М. Методика виконання творів на баяні та акордеоні в естрадно-джазових стилях / К. М. Стрельченко // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. СXХХХII (142). – С. 220-226. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30212 | |
dc.description.abstract | Суть цієї роботи полягає в практичному застосуванні інноваційного підходу до оновлення концертного репертуару баяніста і акордеоніста з погляду легкожанровості виконавської програми. В принципі, це звертання до часів, коли пісенно-танцювальні аранжування творів були основою становлення виконавського репертуару для баяна та акордеона. Якщо ці інструменти з самого початку свого розвитку використовувались для виконання музики легких жанрів, тобто естрадних, і цей процес сприяв повноцінної популяризації баяно-акордеонного репертуару, то музиканту доводиться звертати увагу на обов’язкову присутність естрадних п’єс у концертній програмі та адаптувати їх аранжування для свого виконання згідно із сучасними стилістичними вимогами. Розвиток світового виконавського мистецтва народжує нові жанри і стилі, а сучасність актуалізує та розширює сферу їх вивчення та виконання. У статті розкрито ключові питання пропонованої методики виконання творів естрадно-джазових стилів на баяні й акордеоні, щоб розширити стилістичні межі концертного репертуару музиканта-викладача й музиканта-виконавця, збільшити силу враження авторських знахідок при підготуванні та виконанні естрадної й джазової імпровізації та під час аранжування музичних творів у неоригінальних для них жанрах та стилях, адаптуючи під власне виконання та можливості баяна та акордеона. Все це є основою демонстрації оригінальності звучання інструмента і має велику перевагу в плані підтримки популярності інструментального репертуару баяністів та акордеоністів. Оновлення концертного репертуару музиканта-викладача й музиканта-виконавця у сенсі стилістичного збагачення музикою легкого жанру значно підвищить ланку популярності баяна й акордеона та сценічний імідж виконавця. | ua |
dc.description.abstract | Суть этой работы заключается в практическом применении инновационного подхода к обновлению концертного репертуара баяниста и аккордеониста с точки зрения легкожанровости исполнительской программы. В принципе, это обращение к тем временам, когда песенно-танцевальные аранжировки произведений были основой становления исполнительского репертуара для баяна и аккордеона. И если эти инструменты с самого начала своего развития использовались для исполнения музыки легких жанров, то есть эстрадных, и этот процесс способствовал полноценной популяризации баяно-аккордеонного репертуара, то сегодня музыканту следует обращать внимание на обязательное присутствие эстрадных пьес в концертной программе и адаптировать их аранжировки для своего исполнения согласно современным стилистическим требованиям. Развитие мирового исполнительского искусства рождает новые жанры и стили, а современность актуализирует и расширяет сферу их изучения. В статье раскрыты ключевые вопросы предлагаемой методики исполнения произведений эстрадно-джазовых стилей на баяне и аккордеоне, чтобы расширить стилистические границы концертного репертуара музыканта-педагога и музыканта-исполнителя, увеличить силу впечатления авторских находок при подготовке и исполнении эстрадной и джазовой импровизации и аранжировки музыкальных произведений в неоригинальных для них жанрах и стилях, адаптируя под собственное исполнение и возможности баяна и аккордеона. Все это является основой демонстрации оригинальности звучания инструмента и имеет большое преимущество в плане поддержания популярности инструментального репертуара баянистов и аккордеонистов. Обновление концертного репертуара музыканта-педагога и музыканта-исполнителя в смысле стилистического обогащения музыкой легкого жанра значительно повысит звено популярности баяна и аккордеона и сценический имидж исполнителя. | ua |
dc.description.abstract | The essence of this article lies in the practical application of an innovative approach to updating the concert repertoire of an accordionist in terms of playing pieces of light genre. Basically, this is an appeal to that period when the instrumental arrangements of songs and dances were the basis for the formation of the performing repertoire for the accordion. If these instruments from the very beginning of their development were used to play music of light genres, that is, pop music, and this process contributed to the full popularization of instruments, then the musician should pay attention to the obligatory presence of pop pieces in his concert program and try to adapt arrangements accordin for modern stylistic requirements. The development of world performing art gives rise to new genres and styles, and modernity actualizes and expands the sphere of their study. The article reveals the key issues of the proposed methodology for performing works of pop-jazz styles on the button accordion and accordion, to expand the stylistic boundaries of the concert repertoire of the musician-teacher and musician-performer, to increase the power of impression of copyright finds in the preparation and execution of pop and jazz improvisation and arranging musical works in non-original genres and styles for them, adapting to their own performance and the capabilities of the button accordion and accordion. All this is the basis for demonstrating the original sound of the instrument and has a great advantage in terms of maintaining the popularity of the instrument repertoire of accordionists and accordionists. Updating the concert repertoire of the musician-teacher and musician-performer in the sense of stylistic enrichment with light genre music will significantly increase the link of the accordion and accordion and the stage image of the performer. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | акомпанемент | ua |
dc.subject | аранжування | ua |
dc.subject | естрада | ua |
dc.subject | джаз | ua |
dc.subject | стиль | ua |
dc.subject | акордеон | ua |
dc.subject | баян | ua |
dc.subject | репертуар | ua |
dc.subject | жанр | ua |
dc.subject | аккомпанемент | ua |
dc.subject | аранжировка | ua |
dc.subject | эстрада | ua |
dc.subject | аккордеон | ua |
dc.subject | accompaniment | ua |
dc.subject | arrangement | ua |
dc.subject | jazz | ua |
dc.subject | style | ua |
dc.subject | accordion | ua |
dc.subject | repertoire | ua |
dc.subject | genre | ua |
dc.subject.classification | 78.091:780.647.2 | ua |
dc.title | Методика виконання творів на баяні та акордеоні в естрадно-джазових стилях | ua |
dc.type | Article | ua |