ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Мартіросян, О. І. | |
dc.contributor.author | Порошина, В. Д. | |
dc.contributor.author | Купрій, Т. Г. | |
dc.date.accessioned | 2020-07-02T04:28:49Z | |
dc.date.available | 2020-07-02T04:28:49Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Мартіросян, О. І. Історіографія розвитку вищої освіти України в 1920-х – 2007-х рр. : вітчизняний історико-педагогічний аспект / О. І. Мартіросян, В. Д. Порошина, Т. Г. Купрій // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. СXХХХII (142). – С. 155-164. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30203 | |
dc.description.abstract | На підставі історико-політологічних і архівних даних XX ст., у статті проаналізовані історіографічні етапи і періоди становлення і розвитку вищої освіти у 1920-2007 рр. Аналізуючи статути трудової і правової школи в архівних даних 20х-60х рр. XX ст., автори дійшли висновку, що українська наукова школа пройшла великий творчий і пошуковий період, була об’ємною, професійною і ідеологічною на різних історичних періодах. Вона завжди виділяла і підкреслювала історико-філософський підхід наукового пошуку у професійній підготовці вищих кадрів педагогічного і культурного напрямків. Історіографія – це науковий пошук нового методу системного аналізу, це тривалий період духовного і освітнього життя і розвитку українського суспільства. В роки незалежності, в період ствердження суверенітету і демократичної свободи, Україна має потребу в переосмисленні всієї своєї історії, вона потребує аналізу і переосмислення періоду багатовікової боротьби за національну державність, враховуючи минулий історичний досвід при вирішенні нових завдань. Починаючи з 1991 р. розбудова України як незалежної, правової, демократичної держави стала імпульсом для переходу до нового стану в розвитку української національної історіографії, для створення правдивої історії, фактів і подій української нації. Українська історіографія як історична наука та суспільно-політичні навчальні дисципліни повертають собі втрачену соборність, людську довіру, світовий історіографічний простір, національно-державницьку ідею, повертають забуті імена і постаті, повертають гідність і впевненість в собі. Науковці і педагоги України взяли курс на трансформацію світогляду від авторитаризму до демократії, до побудови громадянського суспільства, до відновлення національної думки і фактів, до відновлення української держави. | ua |
dc.description.abstract | На основании исторко-политологических и архивных данных XX ст., в статье авторами проанализированы историографические этапы и периоды становления и развития высшего образования в Украине в 1920–2007 гг. Анализируя статуты трудовой и профессиональной школы в архивных данных 20х-60х гг. XX ст., авторы пришли к мнению, что украинская научная школа прошла великий творческий и поисковый процесс, была объёмной, профессиональной, идеологической на определенных исторических периодах своего развития, но всегда выделяла и подчеркивала историко-философский подход научного поиска в подготовке высших кадров педагогического и культурного направления. Историография – это научный поиск и исследования длительного периода духовной и образовательной жизни украинского общества. В годы независимости, в период утверждения суверенитета и демократической свободы, Украина нуждается в переосмыслении всей своей истории, она требует анализа и переосмысления периода многовековой борьбы за национальную государственность, учитывая прошлый исторический опыт при решении новых задач. Начиная с 1991 г. развитие Украины как независимого, правового, демократического государства стало импульсом для перехода к новому состоянию в развитии украинской национальной историографии, для создания правдивой истории, фактов и событий украинской нации. Украинская историография как историческая наука и общественно-политические учебные дисциплины возвращают себе утраченную соборность, человеческое доверие, мировое историографическое пространство, национально-государственную идею, возвращают забытые имена и фигуры, возвращают достоинство и уверенность в себе. Ученые и педагоги Украины взяли курс на трансформацию мировоззрения от авторитаризма к демократии, на построение гражданского общества, восстановление национальной мысли и фактов, на восстановление украинского государства. | ua |
dc.description.abstract | On the basis of the political history of political science and archived data of XX of item, in the article authors are analyse the historiography stages and periods of becoming and development of higher education in Ukraine in 1920–2007. Analysing the statutes of labour and professional school in the archived data 20-60 of XX of item, authors came to opinion, that Ukrainian scientific school passed a great creative and searching process, was a volume, professional, ideological on the certain historical periods of the development, but always distinguished and underlined historical and philosophical approach of scientific search in training of higher personnels of pedagogical and cultural direction. Historiography is a scientific search and researches of the protracted period of spiritual and educational life of Ukrainian society. During the years of independence, during the period of assertion of sovereignty and democratic freedom, Ukraine needs to rethink its entire history, it requires analysis and rethinking of the centuries-long struggle for national statehood, taking into account past historical experience in solving new problems. Since 1991, the development of Ukraine as an independent, legal, democratic state has become an impetus for the transition to a new state in the development of Ukrainian national historiography, for the creation of true history, facts and events of the Ukrainian nation. Ukrainian historiography as a historical science and socio-political educational disciplines regains lost collectivity, human trust, world historiographic space, national-state idea, returns forgotten names and figures, restores dignity and self-confidence. Scientists and teachers of Ukraine have embarked on a transformation of the worldview from authoritarianism to democracy, on building a civil society, restoring national thought and facts, and on restoring the Ukrainian state. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | науковий потенціал | ua |
dc.subject | професійна школа | ua |
dc.subject | підготовка вищих кадрів | ua |
dc.subject | освітнє життя | ua |
dc.subject | научный потенциал | ua |
dc.subject | профессиональная школа | ua |
dc.subject | подготовка высших кадров | ua |
dc.subject | образовательная жизнь | ua |
dc.subject | scientific potential | ua |
dc.subject | professional school | ua |
dc.subject | training of higher personnels | ua |
dc.subject | educational life | ua |
dc.subject.classification | 930:378(477)”1920/2007” | ua |
dc.title | Історіографія розвитку вищої освіти України в 1920-х – 2007-х рр. : вітчизняний історико-педагогічний аспект | ua |
dc.type | Article | ua |