ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Малежик, П. М. | |
dc.date.accessioned | 2020-07-02T04:26:50Z | |
dc.date.available | 2020-07-02T04:26:50Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Малежик, П. М. Педагогічні аспекти розвитку інтелектуальних умінь майбутніх фахівців з комп’ютерних наук під час вивчення технічних дисциплін / П. М. Малежик // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. СXХХХII (142). – С. 145-154. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30202 | |
dc.description.abstract | У статті розглянуто та проаналізовано науково-педагогічні джерела, що розкривають сутнісні аспекти технічної складової професійної підготовки майбутніх фахівців з інформаційних технологій до професійної діяльності. Визначено та обґрунтовано педагогічні умови, необхідні для забезпечення розвитку інтелектуальних умінь майбутніх ІТ-фахівців під час навчання технічних дисциплін. На основі аналізу джерел з питань розвитку інтелектуальних вмінь студентів визначено завдання дослідження їх структури. Вказано на важливість розвитку інтелектуальних умінь в студента, що є невід’ємною складовою процесу формування професійних компетентностей майбутнього фахівця. Визначенно і обґрунтувано педагогічні умови та вибір засобів, що забезпечують формування структури інтелектуальних умінь майбутніх фахівців ІТ-галузі. Основою інтелектуальних умінь є система інтелектуальних дій, що складаються з логічних мисленнєвих операцій (прийомів): аналіз, синтез, виділення головного, порівняння, узагальнення, систематизація, конкретизація, абстрагування, доведення, моделювання, прогнозування. Інтелектуальні вміння не даються від народження в готовому вигляді, вони є одночасно і результатом, і умовою розвитку, що здійснюється в процесі навчання і виховання, під час взаємодії з навколишнім середовищем. Нарощування кожного інтелектуального уміння у процесі вивчення технічних дисциплін можна реалізувати шляхом урізноманітнення вправ, ситуативних завдань, проектів. Психологічні механізми інтелектуальної поведінки формуються, а структура інтелекту емпірично залежить від процесів його формування. Чинником, який визначає успіх людини в тій або іншій складній реальній діяльності, є не рівень розвитку тих або інших інтелектуальних механізмів, які виявляються при виконанні тестів інтелекту, а інтелектуальний потенціал, який обумовлює можливість формування нових механізмів. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассмотрены и проанализированы научно-педагогические источники, раскрывающие сущностные аспекты технической составляющей профессиональной подготовки будущих специалистов по информационным технологиям в профессиональной деятельности. Определены и обоснованы педагогические условия, необходимые для обеспечения развития интеллектуальных умений будущих ИТ-специалистов во время обучения технических дисциплин. На основе анализа источников по вопросам развития интеллектуальных умений студентов определены задачи исследования их структуры. Показано важность развития интеллектуальных умений у студента, что является неотъемлемой составляющей процесса формирования профессиональных компетенций будущего специалиста. Определены и обоснованы педагогические условия и выбор средств, обеспечивающих формирование структуры интеллектуальных умений будущих специалистов ИТ-отрасли. Основой интеллектуальных умений является система интеллектуальных действий, состоящих из логических мыслительных операций (приемов): анализ, синтез, выделение главного, сравнение, обобщение, систематизация, конкретизация, абстрагирование, доказательство, моделирование, прогнозирование. Интеллектуальные умения не даются от рождения в готовом виде, они являются одновременно и результатом, и условием развития, что осуществляется в процессе обучения и воспитания, во время взаимодействия с окружающей средой. Наращивание каждого интеллектуального умения в процессе изучения технических дисциплин можно реализовать путем разнообразия упражнений, ситуативных задач, проектов. Психологические механизмы интеллектуального поведения формируются, а структура интеллекта эмпирически зависит от процессов его формирования. Фактором, который определяет успех человека в той или иной сложной реальной деятельности, является не уровень развития тех или иных интеллектуальных механизмов, которые проявляются при выполнении тестов на интеллект, а интеллектуальный потенциал, который обусловливает возможность формирования новых механизмов. | ua |
dc.description.abstract | The article deals with and analyzes the scientific and pedagogical sources that reveal the essential aspects of the technical component of the professional training of future IT professionals for their professional activities. The pedagogical conditions necessary for the development of the intellectual skills of future IT specialists during the training of technical disciplines are determined and grounded. Based on the analysis of sources on the development of intellectual skills of students, the task of studying their structure is determined. It is shown on the importance of development of intellectual skills in the student, which is an integral part of the process of forming professional competences of the future specialist. The pedagogical conditions and the choice of means that ensure the formation of the structure of intellectual skills of future IT industry specialists are defined and justified. The basis of intellectual skills is a system of intellectual actions consisting of logical thought operations (techniques): analysis, synthesis, allocation of the main, comparison, generalization, systematization, concretization, abstraction, proof, modeling, forecasting. Intellectual skills are not given ready-made from birth, they are both the result and the condition for development, which is carried out in the process of training and education, during interaction with the environment. The development of each intellectual skill in the process of studying technical disciplines can be realized through a variety of exercises, situational tasks, and projects. The psychological mechanisms of intellectual behavior are formed, and the structure of intelligence empirically depends on the processes of its formation. The factor that determines the success of a person in one or another complex real activity is not the level of development of certain intellectual mechanisms that appear when performing intelligence tests, but the intellectual potential, which makes it possible to form new mechanisms. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | технічна підготовка | ua |
dc.subject | педагогічні умови | ua |
dc.subject | інтелектуальні уміння | ua |
dc.subject | структура інтелектуальних умінь | ua |
dc.subject | майбутній фахівець з комп’ютерних наук | ua |
dc.subject | техническая подготовка | ua |
dc.subject | педагогические условия | ua |
dc.subject | интеллектуальные способности | ua |
dc.subject | структура интеллектуальных умений | ua |
dc.subject | будущий специалист по компьютерным наукам | ua |
dc.subject | intellectual skills | ua |
dc.subject | pedagogical conditions | ua |
dc.subject | technical preparation | ua |
dc.subject | technical training | ua |
dc.subject | structure of intellectual skills | ua |
dc.subject | future specialist in computer science | ua |
dc.subject.classification | 378.091 | ua |
dc.title | Педагогічні аспекти розвитку інтелектуальних умінь майбутніх фахівців з комп’ютерних наук під час вивчення технічних дисциплін | ua |
dc.type | Article | ua |