ISSN: 2310-8290
Показати скорочений опис матеріалу
dc.contributor.author | Економова, О. С. | |
dc.contributor.author | Гаркуша, Л. І. | |
dc.date.accessioned | 2020-07-01T06:21:53Z | |
dc.date.available | 2020-07-01T06:21:53Z | |
dc.date.issued | 2019 | |
dc.identifier.citation | Економова, О. С. Естетичне сприйняття фортепіанних творів у підготовці студентів до практичної діяльності / О. С. Економова, Л. І. Гаркуша // Наукові записки [Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова]. Серія : Педагогічні науки : [збірник наукових статей]. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. СXХХХII (142). – С. 92-97. | ua |
dc.identifier.uri | http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30187 | |
dc.description.abstract | В умовах оновлення парадигми мистецької освіти особлива увага приділяється професійній підготовці майбутнього вчителя, розвитку виконавської майстерності. Стаття присвячена обґрунтуванню процесу розвитку творчої особистості в умовах творчо-естетичного напрямку профільного навчання. Представлено зміст навчання учнів, що проявляється у педагога мистецьких дисциплін як особистості і як суб’єкта діяльності, в процесі здійснення профільної освіти. В статті розкриваються сутність та характерні риси підходу до проблеми підбору музичного репертуару, що має велике значення в педагогізації навчального процесу як вагомого чинника формування творчої особистості майбутнього вчителя музики. У статті визначена взаємозалежність особистостей процесу фахової підготовки майбутніх вчителів музичного мистецтва та наявності в них умінь професійної самореалізації та підбору репертуару, який спрямований на розвиток піаністичних здібностей, формування художнього смаку та художніх цінностей, в основі яких лежать такі принципи як художня цінність, естетична значущість художніх творів, доступність до виконання, педагогічна доцільність, тематичне, жанрове та стильове різнобарв’я. Серед завдань формування творчого потенціалу студентів є формування художньо-естетичних поглядів, професійної майстерності студентів, досконало підібраний музичний матеріал, який спрямовує його музично-історичні та музично-теоретичні знання. У статті показано особливості підготовки вчителя музики до організації профільного навчання художньо-естетичного напряму та шляхи творчого розвитку особистості в умовах інноваційних змін в освіті. Відроджуючи національну школу, окрему увагу слід приділити фортепіанній музиці тих українських композиторів, творчість яких звернена безпосередньо до дитячої аудиторії, адже разом із дитячою музикою закладаються підвалини національної свідомості. | ua |
dc.description.abstract | В статье рассматривается проблема самореализации личности в условиях обновления парадигмы образования. Определена взаимосвязь особенностей процесса профессиональной подготовки будущих учителей музыки и наличие у них умений профессиональной самореализации, которые направлены на развитие пианистических способностей, формирование эстетического вкуса и художественных ценностей. Раскрываются педагогические методы и актуальность в подборе материала, что способствует гармоничному развитию личности. Дается обоснование процесса развития творческой личности в условиях художественно-эстетического направления профильного обучения. Цель работы – воспитание у студентов навыков самостоятельности, творческого подхода, ознакомление с методами работы над новыми произведениями, которые формируют художественно-эстетические взгляды, профессиональное мастерство студента, методически грамотно подобранный материал, углубляющий музыкально-эстетические и музыкально-теоретические знания. В статье показаны особенности подготовки учителя музыки к организации профильного обучения художественно-эстетического направления и пути творческого развития личности в условиях инновационных изменений в образовании. Возрождая национальную школу, особое внимание следует уделить фортепианной музыке украинских композиторов, творчество которых обращено непосредственно к детской аудитории, ведь вместе с детской музыкой закладываются основы национального сознания. | ua |
dc.description.abstract | The article is devoted to the substantiation of the development process of a creative individual in the conditions of creative and aesthetic direction of profile education. The content of teaching of students is presented, which is shown in the teacher of artistic disciplines as a person and as a subject of activity, in the process of profile education. The article reveals the essence and features of the approach to the problem of the selection of musical repertoire, which is of great importance in the pedagogy of the educational process as a significant factor in the formation of the creative personality of the future teacher of music. The article defines the interdependence of the personalities of the process of professional training of future teachers of musical art and the presence of skills in their professional self-realization and selection of repertoire aimed at the development of piano skills, the formation of artistic taste and artistic values, based on such principles as artistic value, aesthetic significance of artistic works, accessibility to performance, pedagogical expediency, thematic, genre and style of colorfulness. The work on musical material is intended to ensure the systematic preparation of students for teaching practice and mastering the musical program of music. Among the tasks of forming the creative potential of students is the formation of artistic and aesthetic views, professional skills of students, competently selected musical material, which directs its musical-historical and musical-theoretical knowledge. The purpose of the article is to educate students about the skills of autonomy, creative approach, aesthetic taste, familiarization with the methods of working on the new software musical works of Ukrainian composers. Bring the student to the understanding of the importance of professional mastering the piano and the best mastery of piano literature – a concrete and accessible purpose of the learning process of mastering the course of the piano. | ua |
dc.language.iso | uk | ua |
dc.publisher | НПУ імені М. П. Драгоманова | ua |
dc.subject | художньо-естетичний напрям | ua |
dc.subject | педагог мистецьких дисциплін | ua |
dc.subject | парадигма мистецької освіти | ua |
dc.subject | музичний репертуар | ua |
dc.subject | професійна підготовка | ua |
dc.subject | парадигма музыкального образования | ua |
dc.subject | педагогический репертуар | ua |
dc.subject | профессиональная подготовка | ua |
dc.subject | профессиональная самореализация | ua |
dc.subject | музыкально-эстетическое направление | ua |
dc.subject | artistic-aesthetic direction | ua |
dc.subject | teacher of artistic disciplines | ua |
dc.subject | paradigm of artistic education | ua |
dc.subject | musical repertoire | ua |
dc.subject | professional training | ua |
dc.subject.classification | 378[37.018+78] | ua |
dc.title | Естетичне сприйняття фортепіанних творів у підготовці студентів до практичної діяльності | ua |
dc.type | Article | ua |