Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Аналіз підходів до диференційованої оцінки фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Михальчук, А.
dc.date.accessioned 2020-07-01T04:54:34Z
dc.date.available 2020-07-01T04:54:34Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Михальчук А. Аналіз підходів до диференційованої оцінки фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку / А. Михальчук // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 209-212. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30170
dc.description.abstract В статті на основі аналізу літературних джерел, проаналізовано досвід вітчизняних вчених нашої країни в галузі фізичної культури і спорту, щодо оцінки фізичної підготовленості молодших учнів віднесених до різних медичних груп, і зокрема особливостей проведення і організації уроків фізичної культури в початковій школі. ua
dc.description.abstract In recent years, significantly worsened the health of schoolboys in Ukraine significantly affecting activities not related to physical activity and a significant increase in subjects that exceed hygienic standards and contribute to increased illness and inactivity. Currently, the program of physical training in the primary school system provides only an indirect assessment of physical fitness younger pupils without reference to their basic, preparatory and special medical group in physical education. The reason for this change was the abolition of regulations or general physical fitness evaluation and younger students in learning. The article is based on an analysis of the literature, analyzed the experience of domestic scientists of our country in the field of physical culture and sports, to assess the physical fitness of young students assigned to various medical groups, including the conduct and organization features of physical culture classes in elementary school. This work will increase understanding of the organizational and methodological approaches to differentiated assessment of physical fitness of students younger assigned to different medical teams, and will complement the data on their health. And to determine the prospects for improvement and development of standards must be physically prepared younger schoolboy. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject молодші школярі ua
dc.subject медичні групи ua
dc.subject фізична підготовленість ua
dc.subject younger students ua
dc.subject medical group ua
dc.subject physical efficiency ua
dc.subject.classification 796. 011.1 – 057. 874: 613. 95 ua
dc.title Аналіз підходів до диференційованої оцінки фізичної підготовленості дітей молодшого шкільного віку ua
dc.title.alternative Analysis of approaches to differentiated assessment of physical readines of children of primary school age ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу