Рзглядається взаємозв’язок лінгвістики з психологією, риторикою, логікою. Визначено структурні складові англомовного професійно орієнтованого монологу як елементу публічного виступу. Авторка звертається до низки праць,
присвячених даній темі, вказуючи на діапазон дослідження лінгвістики тим чи іншим науковцем, наводить психологічні
характеристики, притаманні англомовному професійно орієнтованому монологу. У статті окреслено питання стосовно систематизації публічних промов та наведено розподіл за жанровою приналежністю: академічна промова, урочиста
промова, соціально-політична промова, судова, церковно-богословська та соціально-побутова. Метою статті є пошук оптимальних шляхів навчання англомовного професійно орієнтованого монологічного мовлення майбутніх фахівців у сфері медіації та врегулювання конфліктів. Виокремлено ряд характеристик, які слід брати до уваги під час навчання, а саме: скерованість та підготовленість, тематичність, інформативність, зв’язність, логічність, безперервність, розгорнутість, ситуативність, спрямованість або однонаправленість, модальність. Наведено психологічні характеристики, притаманні англомовному професійно орієнтованому монологу. Авторка розглядає публічне мовлення як особливий вид аргументативного тексту, який є наслідком взаємодії фахівця з індивідуальною та масовою свідомістю. Професійно орієнтований текст також розглядається за формою реалізації. Публічні виступи досліджуються через призму основних функцій мови, зокрема у взаємодії з інтегративною, інспіративною, декларативною та перформативною функціями. Подано розподіл англомовного професійно орієнтованого монологу на структурні компоненти та наведено приклади відповідно до кожного з компонентів.
Таким чином, під час розробки навчальних завдань на основі відеоматеріалів публічних промов, було враховано психологічні фактори даного виду мовлення, що забезпечує не лише доступність та адекватність сприйняття, а й прискорює
процес продуктивного відтворення набутих знать у формі професійно орієнтованих монологічних висловлювань.
The article deals with the relationship of linguistics with psychology, rhetoric and logic. The structural components
of an English-speaking professionally oriented monologue as an element of public speaking are identified. The author refers
to a number of works devoted to this topic, pointing to the range of research in linguistics by a particular scientist, gives
psychological characteristics inherent in a professional English-oriented monologue. The article outlines the issues related to
the systematization of public speeches and presents the distribution by genre affiliation: academic speech, solemn speech, sociopolitical speech, judicial, ecclesiastical and social life.
The purpose of the article is to find the best ways of teaching English-language professionally oriented monologue speech
of future specialists in the field of mediation and conflict resolution. There are a number of characteristics that should be taken into account during training, such as: orientation and preparedness, thematic, informative, cohesive, logical, continuous, deployable, situational, directional or unidirectional, modal.
The psychological characteristics inherent in an English-speaking professionally oriented monologue are presented. The
author considers public speech as a special kind of argumentative text, which is a consequence of the specialist’s interaction
with the individual and the mass consciousness. Professionally oriented text is also considered in the form of implementation.
Public speaking is explored through the prism of the basic functions of language, in particular in its interaction with
integrative, inspiratory, declarative and performative functions. The division of the English-speaking professionally oriented
monologue into the structural components is given and examples are given for each of the components. Consequently, during the development of training tasks based on video of public speeches, the psychological factors of this type of speech were taken into account, which not only provides accessibility and adequacy of perception, but also accelerates the process of productive reproduction of acquired knowledge in the form of professionally oriented monologue statements.