Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Загальні стратегії підтримки дітей із порушеннями зору в умовах інклюзивного освітнього середовища

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Подгорна, В. В.
dc.contributor.author Кавиліна, Г. К.
dc.contributor.author Герега, С. О.
dc.date.accessioned 2020-06-25T12:52:56Z
dc.date.available 2020-06-25T12:52:56Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Подгорна, В. В. Загальні стратегії підтримки дітей із порушеннями зору в умовах інклюзивного освітнього середовища / В. В. Подгорна, Г. К. Кавиліна, С. О. Герега // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.2) – С. 125-129. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30059
dc.description.abstract Розглянуто особливості формування інклюзивного освітнього середовища для дітей із порушеннями зору, специфіка облаштування просторово-фізичного середовища, організація навчальної діяльності, вимоги до освітнього середовища та завдання розвитку мовленнєво-комунікативної, когнітивної та емоційно-вольової сфер дитини. Мета статьи – з’ясувати особливості формування інклюзивного освітнього середовища для дітей з порушеннями зору. До загальних вимог до освітнього середовища відносять безпечність та доступність простору, адаптацію змісту навчання, зменшення часу зорового навантаження, заміну візуальної інформації тактильною та аудіо інформацією, розвиток навичок альтернативного зоровому сприймання, стимулювання активності та самостійності учня. Завданнями педагогічного впливу на мовленнєво-комунікативну сферу є збагачування словника, уточнення значень слів; розвиток виразності мовлення, виправлення порушень звуковимови; стимулювання до висловлювання власних думок; залучання до комунікативної діяльності; формування навички комунікації. Завданнями розвитку когнітивної сфери є корекція зорового, слухового, кінестетичного сприймання; встановлення зв’язків між абстрактними поняттями і досвідом дитини; формування навичок обстеження та порівняння об’єктів; орієнтування дитини на пошук додатко- вої інформації; формування вміння досліджувати. Завданнями розвитку емоційно-вольової сфери є формування нави- чки розпізнавання емоцій; навчання висловлюванню переживаній та почуттів; формування навички самооцінювання; стимулювання бажання дитини працювати долати труднощі; заохочувати незалежність та самостійність дитини; залучати дитину з порушеннями зору до виконання колективних завдань, створювати ситуації успіху для неї. Визна- чено специфічні особливості організації навчальної діяльності дітей з порушенням зору; окреслено загальні вимоги до освітнього середовища, визначено завдання педагогічного впливу на різні сфери розвитку дітей із порушеннями зору. ua
dc.description.abstract The article deals with the peculiarities of forming an inclusive educational environment for children with visual impairments, the specificity of the device of the spatial-physical environment, the organization of educational activities, the requirements for the educational environment and the tasks of the development of speech communicative, cognitive and emotional-volitional spheres of the child. Purpose: To find out the specifics of creating an inclusive educational environment for children with visual impairments. Methods: Analysis and synthesis of the literature. Results: Common requirements include educational environment, safety and availability of space; adaptation of learning content; reducing visual load time; replacement of visual information with tactile and audio information; skills development of alternative perception; stimulating activity and independence of children. The objectives of the pedagogical influence on the speech-communicative sphere is the enrichment of vocabulary clarify the meanings of words; development of expressiveness of speech, correction of violations of sound speech; stimulation to express their own thoughts; involvement in communication activities; developing communication skills. The objectives of cognitive development is the correction of visual, auditory, kinesthetic perception; making connections between abstract concepts and the child’s experience forming ideas, surveying and comparing objects; orienting the child to seek additional information; forming the ability to explore. The tasks of developing the emotional-volitional sphere are the formation of the skill of recognizing emotions; training in expression of feelings and feelings; formation of self-esteem skills; stimulation of the child’s desire to work to overcome difficulties; to encourage the persistence, independence and independence of the child; involve the child with visual impairment in the fulfillment of collective tasks, create situations of success for the child. Conclusions: To determine the specific features of the organization of educational activity of children with visual impairment; the general requirements for the educational environment are outlined, the tasks of pedagogical impact on various areas of development of children with visual impairments are identified. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інклюзивна освіта ua
dc.subject діти з порушеннями зору ua
dc.subject освітнє середовище ua
dc.subject освітня діяльність ua
dc.subject мовленнєвий розвиток ua
dc.subject психічний розвиток ua
dc.subject inclusive education ua
dc.subject children with visual impairment ua
dc.subject educational environment ua
dc.subject educational activity ua
dc.subject speech development ua
dc.subject mental development ua
dc.subject.classification 378: 821.111 – 057.87 ua
dc.title Загальні стратегії підтримки дітей із порушеннями зору в умовах інклюзивного освітнього середовища ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics