Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Визначення ступеня сформованості готовності за самооцінним критерієм майбутніх учителів початкових класів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу у спортивно-масовій роботі з учнями

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Колосовська, В. В.
dc.date.accessioned 2020-06-25T11:39:11Z
dc.date.available 2020-06-25T11:39:11Z
dc.date.issued 2016
dc.identifier.citation Колосовська В. В. Визначення ступеня сформованості готовності за самооцінним критерієм майбутніх учителів початкових класів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу у спортивно-масовій роботі з учнями / В. В. Колосовська // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 15 : Науково-педагогічні проблеми фізичної культури (фізична культура і спорт) : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2016. - Вип. 3К 2 (71). - С. 160-163. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/30048
dc.description.abstract У статті висвітлено основні положення сформованості готовності за самооцінним критерієм майбутніх учителів початкових класів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу у спортивно-масовій роботі з учнями. Аналізуються результати педагогічного експерименту, організованого і проведеного серед студентів вищих навчальних закладів І-ІІ рівнів акредитації. ua
dc.description.abstract The articles deals with the basic points of the readiness of the future primary school teachers to apply the personality oriented approach in pupils’ mass sports activities based on the self-assessment criterion. It analyzes the results of the pedagogical experiment conducted among the students of higher education institutions of 1st and 2nd accrediting levels. The author states that nowadays graduates of teacher training institutions are not only required to continuously grow professionally but also develop their personal qualities. The author emphasizes the importance of building self-esteem and developing selfawareness, which are an essential factor for achieving self-actualization and success in the future career. The author stresses the significance of applying personality oriented approach in pupils’ mass sports activities. The author has also analyzed scientific pedagogical works. The theoretical points set out herein suggest that based on an objective appraisal of one’s abilities the future teacher develops a desire for constant professional growth and self-awareness. The results of the pedagogical experiment showed significant changes in the readiness levels based on the self assessment criterion of the experimental group students comparing to the initial data. Significant changes in the final data of the readiness of the experimental group students based on the selfassessment criterion occurred due to the introduction of such organizational and methodological methods as active methods aimed at developing the creative potential of the future primary school teachers, information communication technology based pedagogical diagnostics, levels of readiness of the future primary school teachers to apply the personality oriented approach in pupils’ mass sports activities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject готовність ua
dc.subject самооцінка ua
dc.subject майбутні учителі початкових класів ua
dc.subject спортивно-масова робота ua
dc.subject учні ua
dc.subject майбутні учителі початкових класів ua
dc.subject спортивно-масова робота ua
dc.subject учні ua
dc.subject self-assessment ua
dc.subject readiness ua
dc.subject future primary school teachers ua
dc.subject mass sports activities ua
dc.subject pupils ua
dc.subject.classification 378.147 ua
dc.title Визначення ступеня сформованості готовності за самооцінним критерієм майбутніх учителів початкових класів до реалізації особистісно-орієнтованого підходу у спортивно-масовій роботі з учнями ua
dc.title.alternative Determining the readiness of the future primary school teachers to apply the personality oriented approach in pupils’ mass sports activities based on the self-assessment criterion ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу