Дослідження ґрунтується на результатах теоретичного аналізу робіт із психології, педагогіки, нейропсихології та психолінгвістики. У статті розглянуто наукові підходи (когнітивний і діяльнісний) щодо розуміння основ засвоєння іншомовної лексики за професійним спрямуванням студентами-бакалаврами фінансового профілю, визначено найбільш важливі складники оволодіння профільним іншомовним лексичним матеріалом. Актуальність обґрунтовується
низьким рівнем володіння іншомовною лексикою, причиною чого є психологічна неготовність до іншомовного мовлення
та недовготривалість у пам’яті мовця іншомовних лексичних одиниць як таких, якими не послуговуються відповідно
до завдань і стратегій мовленнєвої діяльності. На основі результатів дослідження окреслено особливості вивчення
іноземної мови для фахівців фінансового профілю, подано поетапність розумових дій та послідовність оволодіння
мовленнєвими лексичними навичками на шляху досконалого засвоєння іншомовної лексики студентами-бакалаврами.
Доведено, що іншомовний динамічний стереотип відіграє важливу роль у навчанні майбутніх фінансистів. Розглянуто
специфічні характеристики «покоління Z» як здобувачів освіти.
Теоретичний аналіз джерел із теми дослідження дав змогу окреслити психолого-педагогічні рекомендації щодо
оволодіння іноземною лексикою за професійним спрямування студентами фінансового профілю, а саме: урахування
особливостей функціонування психічних процесів потенційного мовця; індивідуальний підхід до кожного студента;
атмосфера позитиву в аудиторії, спрямованість на успіх під час виконання завдань; необхідність навчання іншомовної лексики у професійно орієнтованому середовищі; засвоєння іноземної мови без залучення рідної; цілеспрямованість навчання, внутрішня вмотивованість студента до оволодіння іноземною мовою; структурований розподіл вправ у часовому інтервалі; постійний моніторинг результатів навчання; організація освітнього процесу в умовах сучасного інформаційного середовища.
The research is based on the theoretical analysis of psychological, pedagogical, neuropsychological and psycolingvistic results. The article deals with scientific approaches (cognitive and action-oriented) to understanding the basis of mastering foreign lexis for professional purposes by students of finance department; defined the most important components of foreign language acquisition. Relevance is justified by the low-level foreign lexis acquisition, the reason is a short duration lexical items in speaker’s memory, which do not use according to the tasks and strategies of speech actions. From this point of view, the speaker psychologically is not in the act of using foreign lexis. On the research results, the foreign language learning peculiarities for future financiers were outlined; stages of mental actions and consistency of speech lexical skills mastering on the way of advanced students foreign lexis acquisition were presented. Proved that dynamic foreign-language stereotype takes an important part in future financiers’ education. “Generation Z” specific characteristics as mentioned students were considered; psycho-pedagogical recommendations of mastering foreign lexis were developed. Theoretical analysis of sources on this topic allowed to develop psychological and pedagogical recommendations of mastering a foreign lexis for professional purposes students of financial profile, among them: taking into account the features of the functioning of the mental processes of a potential speaker; adherence to each student’s individual approach; positive audience atmosphere, commitment to success exercising; the need to teach a foreign language in a professionally oriented environment; mastering a foreign language without involving a mother tongue; purposefulness of study, inner student’s motivation to master a foreign language; structured distribution of exercises in the time interval; continuous monitoring
of learning outcomes; organization of educational process in the conditions of modern information environment.