Проаналізовано інноваційні методи навчання у професійній підготовці майбутніх медичних працівників, зокрема
у ході організації науково-дослідної діяльності студентів. Наведено огляд досліджень науковців з даної проблеми.
Висвітлено роль використання інноваційних методів у навчальному процесі з підготовки майбутніх лікарів.
Інноваційні методи навчання ґрунтуються насамперед на використанні новітніх електронних засобів, які сприяють інтенсифікації навчально-виховного процесу, підвищення якості знань, можливості самоосвіти, розвитку творчого потенціалу студента, флотування досвіду науково-дослідної діяльності, самореалізації. Наведено характеристику готовності студентів-медиків до науково-дослідної діяльності. Для впровадження в навчальний процес інноваційних методів у контексті розвитку компонентів готовності до науково-дослідної діяльності (мотиваційно-цільовий, когнітивно-інформаційний та процедурно-функціональний) запропоновано такі етапи: ціннісно-орієнтаційний, когнітивно-процесуальний, аналітико-корекційний. Наведено приклади застосування новітніх методів на кожному етапі. Репрезентовано досвід викладачів Черкаської медичної академії із застосування інноваційних методів під час викладання навчальних дисциплін при підготовці лікарів. Наведено алгоритми виконання певних завдань (проведення круглих столів, дебатів, Web-квестів, міжпредметних тренінгів, мозкового штурму, моделювання з використанням комп’ютерних технологій тощо). Визначено напрями подальших досліджень у використанні інноваційних методів не лише під час залучення до науково-дослідної діяльності, а й при проведенні аудиторних теоретичних та практичних занять у процесі фахової підготовки майбутніх лікарів.
The article analyzes innovative study methods in preparing future medical professionals, in particular during the organization
of scientific and research activities for students. There is given a review of scientists’ researches on this topic. The article shows
the role of using innovative methods in educational process of training future doctors. Innovative teaching methods are primarily
based on using the newest electronic tools that contribute to the intensification of educational process, improvement the quality
of knowledge, opportunities for self-education, development student’s creative potential, flotation of scientific and research
activity experience, self-realization. There are characteristics of the readiness of medical students for scientific and research activities. To implement in the educational process innovative methods in the context of developing readiness components for scientific and research activities (motivational-targeted, cognitive-informational and procedural-functional) the following steps are proposed:
value-oriented, cognitive-procedural, analytical-corrective.
There are given some examples of application of the newest methods at each stage. There is an experience of teachers
from Cherkasy Medical Academy in application of innovative methods in teaching educational disciplines while preparing
doctors. Algorithms for doing some tasks are given (conducting roundtables, debates, web-quests, cross-curricular trainings,
brainstorming, computer-aided modeling etc). There are defined the directions of further researches in the using innovative
methods not only when engaging in scientific and research activities, but also when conducting theoretical and practical classes in the process of professional training future doctors.