Окреслено проблеми вдосконалення професійної підготовки майбутніх менеджерів за допомогою педагогічного інструментарію. Окреслено економічну, політичну, соціальну і культурну складову успішного розвитку регіону, досягнення якого унеможливлюється без раціонально організованого регіонального менеджменту, що є продуктом якісної освітньої підготовки. Унаочнено основні напрями проведення моніторингу регіонального туристичного потенціалу майбутнім менеджером, репрезентованого на рівні взаємообумовленості розвитку туристичної інфраструктури і економічного розвитку регіону, відповідності розвитку напрямів туристичної діяльності нормам чинного законодавства, упорядкованості внутрішньо
соціальних взаємовідносин. Сформульовано методичні рекомендації щодо можливості удосконалення змістової наповненості профільних дисциплін шляхом наповнення їх сучасними інформаційними та практично орієнтованими даними. Акцентовано увагу на необхідності урахування майбутнім менеджером при проведенні моніторингу регіонального туристичного потенціалу цілого ряду взаємопов’язаних детермінант – економічних, політичних, соціокультурних. Дослідницьким шляхом використано цілу методів: аналізу та синтезу, системного аналізу, систематизації, моделювання, порівняльного аналізу, описової статистики, узагальнення. Використання такого широкого методологічного спектру дозволило структурувати детермінанти розвитку просвітництва на досліджуваній території. Метою статті було здійснення аналізу теоретичного базису напрацьованого іноземними дослідниками та окреслення механізму покращення існуючої професійної підготовки майбутніх менеджерів до подальшої реалізації функцій моніторингу регіонального туристичного потенціалу.
Підсумовано, що при підготовці майбутніх менеджерів педагог повинен правильно розставити акценти на таких
вузькопрофесійних завданнях, які є практично орієнтованими.
Complex political, social, and economic determinants of the development of modern Ukrainian society actualize the problem
of transformation of the tourist environment based on value orientations. Concurrently, the requirements for the professional
qualities of tourism personnel as subjects of the most numerous component of the service sector increase. The increase in
the requirements for university training of future tourism managers is determined primarily by the fact that the human factor is dominant in their future activity. Activities of a tourism specialist should be based on axiological, acmeological, humanistic, and democratic principles, clearly expressing professional views and resisting the devaluation of social values.
Professional trainingas a pedagogical phenomenon is considered in two main contexts. First, it is a systematic entity, which integrates from the public point of view through the specific organizations and institutions that interact through material and information exchange. Second, professional trainingas at a higher level of integration is an element of interconnection and interaction of its functional components such as traditions, norms, forms of production, and distribution of resources. The pedagogical accents of professional activity is determined by the nature and dynamics of its organization and at the same time, it reflects the nature of the activity. It is impossible, in particular, to work in the field of tourism without being aware of the content of its activity, without treating this profession as desirable, prestigious, and conditioned by a certain social status. The notion of high spiritual, moral, social and state value of a particular activity, considering it outstanding in the daily content, intensifies the subject’s desire to improve in professional terms. The basic components of the professional activity culture of a tourism manager, which motivates his performance and entrepreneurial activity, are pragmatism and rationality, professionalism and entrepreneurship. In particular, professionalism in the historical context was considered a cultural, as well as, economic and social category, which is meaningful, symbolic and moral.