Розглядається методика пропагування та передачі досвіду застосування карт знань студентам педагогічного коледжу.
Інформація і знання – головний продукт інформаційного суспільства. Для значної частини громадян так чи інакше
доводиться розв’язувати життєво важливі проблеми, безпосередньо пов’язані з інформаційними джерелами. До цієї
категорії безумовно належать і вчителі. Їхня роль у процесі роботи з інформаційними джерелами особлива. Мало
того, що вони повинні навчитися оперативно засвоювати необхідну інформацію самі, то ще й навчити цього інших.
Адже одне із завдань сучасної освіти – підготувати молоду людину до життя в цьому інформаційному просторі. У зв’язку з модернізацією освітнього процесу обсяг навчального матеріалу суттєво збільшився. За цих умов студентам важко запам’ятовувати нову інформацію в такій кількості безпосередньо. За таких умов не обійтися без врахування психофізіологічних особливостей сприйняття та засвоєння матеріалу. Традиційна методика конспектування лекцій максимально активізує ліву півкулю мозку, яка відповідає за вербальну інформацію (мову). Права півкуля, яка обробляє образну інформацію при цьому практично відпочиває. Тож традиційні способи отримання та обробки інформації використовують тільки половину можливостей інтелектуальної діяльності. Тим часом секрет ефективного навчання полягає в тому, щоб до процесу роботи залучити обидві півкулі.
Запропонована Тоні Б’юзеном технологія застосування інформаційних карт (майндмеплінгу) подається як мотиватор інтенсивного навчання студентів педагогічних спеціальностей, як майбутній інструмент їхньої професійної діяльності. Варіанти її адресного використання для різного рівня мотивації та підготовки студентів дають однаково кращі результати, ніж традиційні методи навчання. Пропонується засвоєння цього методу студентами на рівні сформованих навичок для подальшого застосування в шкільній практиці на конкретних етапах отримання й закріплення знань школярами.
The article deals with the methods of promoting and transferring the experience of using the knowledge map to the students
of the Pedagogical College. Information and knowledge are the main products of the information society. Many citizens, one way or another have to solve vital problems directly related to information sources. Teachers are definitely in this category. Their role in the process of working with information sources is special. They should not only learn how to absorb the information they need quickly, they also have to teach others. After all, one of the tasks of modern education is to prepare a young person for life in this information space. Due to the modernization of the educational process, the volume of educational material has increased significantly. Under these conditions, it is difficult for students to memorize new information directly in such quantity. Under such conditions, one should take into account the psychophysiological features of perception and assimilation of the material. The traditional technique of giving lectures maximally activates the left hemisphere of the brain, which is responsible for verbal information (language). The right hemisphere, which processes figurative information, practically resting. Therefore, traditional ways of obtaining and processing information use only half of the intellectual capacity. Meanwhile, the secret to effective learning is to involve both hemispheres in the work process.
Tony Buzen proposed technology is seen as a motivator for intensive learning. Variants of its targeted use for different levels
of student motivation and preparation equally yield better results than traditional teaching methods. It is proposed to learn this
method by students at the level of formed skills for further use in school practice. It is proposed to learn this method by students
at the level of the developed skills for further use in school practice at specific stages of acquiring and consolidating knowledge by students.