Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Application of information communication technologies as means of knowledge formation in the foreign language teaching process in higher educational institutions

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Berestok, O. V.
dc.contributor.author Kurinnyj, O. V.
dc.contributor.author Shcherbyna, Y. M.
dc.date.accessioned 2020-06-23T05:23:36Z
dc.date.available 2020-06-23T05:23:36Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Berestok, O. V. Application of information communication technologies as means of knowledge formation in the foreign language teaching process in higher educational institutions / O. V. Berestok, O. V. Kurinnyj, Y. M. Shcherbyna // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 72 (т.1) – С. 66-69. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29904
dc.description.abstract The article deals with the opportunities provided by information communication technologies (ICT) application in the foreign language teaching process. The ICT– based educational tasks are identified. Different types of activity that facilitate the effective mastering of various aspects of the language studied are described. The advantages of multimedia tools implementation in the educational process of higher education are presented. Several options of multimedia courses used to organize the study of theoretical material are presented. Moodle, as a multi-functionality system, implemented in foreign language classrooms to promote students’ learning, is shown. The importance of the use of ICT at the lessons targeted to diversify the learning process and present the training material more visual and accessible for students is highlighted. Integration of the information resources of the Internet into the educational process to solve a number of didactic tasks more effectively is pointed out. Information communication technologies as the mode of education used to support, enhance, and optimize the delivery of information are described. The role and the perspective of teachers who implement ICT at the lessons, highlighting them as crucial players in the educational process, are focused on. The methodological and didactic assumptions that allow us to identify several areas of study are analyzed. On-line activity as a learning tool targeted not only to facilitate interaction and personal contact among people but also develop learning skills during classes in the form of a complementary activity is identified. The key means for innovation in the form of the factors involved for the effective use of ICT is examined. The importance of innovation as the impact of ICT on increasing the quality of education is underlined. ua
dc.description.abstract Розглядаються можливості, що надаються технологіями інформаційних комунікацій (ІКТ) у процесі викладання іноземних мов. Визначені навчальні завдання на основі ІКТ. Описано різні види діяльності, які сприяють ефективному оволодінню різними аспектами вивченої мови. Представлено переваги впровадження мультимедійних засобів у навчальний процес вищої школи. Представлено кілька варіантів мультимедійних курсів, які використовуються для організації вивчення теоретичного матеріалу. Застосування багатофункціональної системи Moodle на заняттях з іноземної мови для сприяння навчанню студентів. Підкреслюється важливість використання ІКТ на заняттях, спрямованих на урізноманітнення навчального процесу та подання навчального матеріалу у більш наочній та доступній для сприйняття формі. Зазначено інтеграцію інформаційних Інтернет ресурсів у навчальний процес для ефективнішого вирішення ряду дидактичних завдань. Описано інформаційно-комунікаційні технології як спосіб навчання, що використовується для підтримки, вдосконалення та оптимізації доставки інформації. Розглянуто роль та перспективи вчителів, які впроваджують ІКТ на заняттях, виділяючи їх як вирішальних гравців у навчальному процесі. Проаналізовано методологічні та дидактичні припущення, що дозволяють виділити декілька напрямів дослідження. Визначено он-лайн діяльність як інструмент навчання, спрямований не лише на сприяння взаємодії та особистих контактах між людьми, а й на розвиток навичок навчання під час занять у формі додаткової діяльності. Досліджено ключовий засіб інновацій у формі факторів, що сприяють ефективному використанню ІКТ. Підкреслюється важливість інновацій як впливу ІКТ на підвищення якості освіти. ua
dc.language.iso en ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject information communication technologies ua
dc.subject multimedia courses ua
dc.subject educational process ua
dc.subject training material ua
dc.subject methodological assistance ua
dc.subject learning skills ua
dc.subject practical result ua
dc.subject intercultural communication ua
dc.subject інформаційно-комунікаційні технології ua
dc.subject мультимедійні курси ua
dc.subject навчальний процес ua
dc.subject навчальний матеріал ua
dc.subject методична допомога ua
dc.subject навички навчання ua
dc.subject практичний результат ua
dc.subject міжкультурна комунікація ua
dc.subject.classification 37.013.83 ua
dc.title Application of information communication technologies as means of knowledge formation in the foreign language teaching process in higher educational institutions ua
dc.title.alternative Застосування інформаційно-комунікаційних технологій як засобу формування знань у процесі викладання іноземної мови у закладах вищої освіти ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics