В статті проаналізовано стан сформованості рівня професійної підготовки тренера у випускників факультету фізичного виховання. На основі теоретичного аналізу психолого-педагогічної літератури та власного досвіду, ми з’ясували, що особливості організації професійної підготовки майбутнього тренера-викладача полягають у тому, що формування змісту, підбір методів, форм та засобів підготовки майбутнього тренера-викладача до професійної діяльності повинні враховувати певні чинники. Основними чинниками, які впливають на організацію підготовки майбутнього тренера-викладача у вищих навчальних закладах, нами визначені: системний підхід до організації навчального процесу; професійна спрямованість дисциплін професійної підготовки; відповідність змісту, меті і завданням професійної підготовки майбутнього тренера-викладача; відповідність навчально-методичного матеріалу тенденціям розвитку професійної діяльності майбутнього тренера-викладача відповідно із соціально-економічним розвитком суспільства; раціональний добір дисциплін підготовки до професійної діяльності майбутнього тренера-викладача. Одержані дані анкетування дали можливість побачити, що рівень сформованості випускників факультету фізичного виховання до тренерської діяльності не зовсім відповідає вимогам сьогодення. За традиційного навчального процесу досягти високого рівня готовності майбутніх вчителів фізичної культури до тренерської діяльності досить складно. Це зумовлює необхідності розробки та впровадження у навчальний процесс таких педагогічних умов, які б дозволили більш ефективно формувати вміння майбутнього тренера.
В статье проанализировано состояние сформированности уровня профессиональной подготовки тренера у выпускников факультета физического воспитания. На основе теоретического анализа психолого-педагогической литературы и собственного опыта, мы выяснили, что особенности организации профессиональной подготовки будущего тренера-преподавателя состоит в том, что формирование содержания, подбор методов, форм и средств подготовки будущего тренера-преподавателя к профессиональной деятельности должны учитывать определенные факторы. Основными факторами, которые влияют на организацию подготовки будущего тренера-преподавателя в высших учебных заведениях, нами определены: системный подход к организации учебного процесса; профессиональная направленность дисциплин профессиональной подготовки; соответствие содержания, цели и задачам профессиональной подготовки будущего тренера-преподавателя; соответствие учебно-методического материала тенденциям развития профессиональной деятельности будущего тренера-преподавателя в соответствии с социально-экономическим развитием общества; рациональный подбор дисциплин подготовки к профессиональной деятельности будущего тренера-преподавателя. Полученные данные анкетирования позволили увидеть, что уровень сформированности выпускников факультета физического воспитания к тренерской деятельности не совсем соответствует требованиям. При традиционном учебном процессе достичь высокого уровня готовности будущих учителей физической культуры к тренерской деятельности достаточно сложно. Это приводит к необходимости разработки и внедрения в учебный процесс таких педагогических условий, которые бы позволили более эффективно формировать умения будущего тренера.
The paper analyzes the state of formation of coach training graduates of the Faculty of Physical Education. Based on the theoretical analysis of psychological and educational literature and our own experience, we found that the characteristics of professional training of coaches lie in the fact that the formation of content, selection methods, forms and means of training future coaches to professional activities should take into account certain factors. The main factors that affect the organization of training future coaches in higher education, we identified: a systematic approach to the educational process; professional orientation training courses; appropriateness of the objectives and tasks of training future coaches; line teaching materials development trends of the future of professional coaches in accordance with the socio-economic development of society; rational selection of courses of training for professional future coaches. The resulting survey data made it possible to see that the level of formation of graduates of the Faculty of Physical Education to coaching activities does not meet the requirements of today. According to the traditional learning process to achieve a high level of future teachers of physical training to coaching activities is difficult. This leads to the need to develop and implement the learning process of educational conditions that would allow better ability to shape the future of coach.