У роботі визначено та теоретично обгрунтовано сутність економічної культури
старшокласників і її особливості формування; визначено критерії (інформаційнопізнавальний, мотиваційно-ціннісний, поведінковий), показники та рівні сформованості економічної культури старшокласників. В конкретних педагогічних умовах (організація навчально-виховного процесу на основі положень діяльнісного підходу до формування економічної культури старшокласників; формування суб’єктної позиції старшокласників щодо оволодіння ними економічною культурою; використання сукупності інтерактивних форм і методів навчально-виховного процесу) реалізовано операційні блоки (сукупність форм, методів, способів та прийомів) розробленої технології формування економічної культури старшокласників.
In dissertation research the essence and feature of formation of senior-pupils’
economic culture are theoretically proved, criteria (informational-cognitive, motivationalvalue, behavioural), indicators and levels of formation of senior-pupils’ economic culture are defined. The specific pedagogical conditions are characterized (organization of educational process on the basis of active approach for senior-pupils’ economic culture’s and subject position’s formations in the educational process; using the interactive forms and methods of the educational process), operational blocks are realized (forms’ set, methods, ways and receptions) developing technology of formation of senior-pupils’ economic culture.
В диссертационном исследовании определены и теоретически обоснованы
сущность и особенности формирования экономической культуры старшеклассников. Экономическую культуру старшеклассников представлено как
систему обобщенных экономических знаний, умений и навыков, специальных
интеллектуальных способностей и качеств, а также моральных принципов и
ценностных норм личности, которые необходимы старшеклассникам для адаптации в современной экономической среде и обеспечения их дальнейшей продуктивной профессиональной деятельности, адекватной факторам экономического развития Украины. Разработаны критерии (информационно-познавательный, мотивационно-ценностный, поведенческий), показатели и выявлены уровни сформированности экономической культуры старшеклассников.