Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Освіта та її деформації у сучасній культурі: до актуальності теорії напівосвіти Т. Адорно у сучасних соціокультурних контекстах

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Култаєва, М.
dc.date.accessioned 2020-06-03T12:56:25Z
dc.date.available 2020-06-03T12:56:25Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Култаєва М. Освіта та її деформації у сучасній культурі : до актуальності теорії напівосвіти Т. Адорно у сучасних соціокультурних контекстах / М. Култаєва // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова.- Київ, 2017. - № 1 (20). - С. 153-195. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29235
dc.description.abstract In the article are regarded some social and cultural contexts of the development and reception Adorno’s theory of half-education with a spread application of the biographical method, which makes it possible to show the intentionality of this theory through the recalling prism of students and colleagues. It is proposed an argumentative verification of the statement made by Habermas about the splitting in theorization of Adorno. The interpretative schemes of the concept of “Bildung” (education, culture, forming), developed in the German idealism, are analyzed, where the semantic of the forming is the dominated one and the pathologies of this process are conceptualized accordingly as deformation and back-forming in the various manifestations of half-education. The theory of half-educationis at first a diagnostic of conditions in the contemporary societies, where through the instruments of the mass culture are always producing pathologies such as aliens and mass psychoses. This makes possible also the tendency of re-feudalization, which, on its part, can be considered also as the symptomatic of the spiritual crisis of the Postmodernity. One of the crises appearancesis the whole oppositions to education, namely: anti-educationas the consequenceof refusing of educational practices the humanistic idea of education. Overcoming from that crises is needed a critical reflection not only above half- and anti-education, but else above the idea of education itself. ua
dc.description.abstract У статті розглядаються соціокультурні контексти створення і рецепції теорії напівосвіти Т. Адорно на основі широкого застосування біографічного методу, що дозволило розкрити інтенціональність цієї теорії крізь призму спогадів учнів і колег. Запропоновано аргументативне підкріплення тези Ю. Габермаса про внутрішню роздвоєність теоретизування Адорно. Аналізуються інтерпретаційні схеми поняття Bildung (освіта, культура, формування) у німецькому ідеалізмі, де домінує семантика формування, а патології цього процесу відповідно концептуалізуються як деформації та розпад форм у різноманітніх маніфестаціях напівосвіти. Теорія напівосвіти є передусім діагностикою стану сучасних розвинутих суспільств, де засобами масової культури постійно продукуються такі патології, як відчуження і стани масового психозу. Цьому сприяє також тенденція рефеодалізації, яка, в свою чергу, виступає також симптоматикою духовної кризи постсучасності. Одним з проявів цієї кризи є радикальний антипод освіти – антиосвіта, яка є наслідком відмови сучасних навчальних і виховних практик від гуманістичної ідеї освіти. Для виходу із стану кризи критичної рефлексії потребують не тільки напівосвіта і антиосвіта, а й сама ідея освіти. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject education ua
dc.subject Adorno ua
dc.subject half-education ua
dc.subject anti-education ua
dc.subject mass culture ua
dc.subject aliens ua
dc.subject spirit ua
dc.subject pathology ua
dc.subject society ua
dc.subject critical reflection ua
dc.subject освіта ua
dc.subject Адорно ua
dc.subject напівосвіта ua
dc.subject антиосвіта ua
dc.subject масова культура ua
dc.subject відчуження ua
dc.subject дух ua
dc.subject патологія ua
dc.subject суспільство ua
dc.subject критична рефлексія ua
dc.subject.classification 130.2+37.031.1 ua
dc.title Освіта та її деформації у сучасній культурі: до актуальності теорії напівосвіти Т. Адорно у сучасних соціокультурних контекстах ua
dc.title.alternative The Education and its Deformations in the Contemporary Culture: a Contribution to the Actuality Theodor W. Adorno’s Theory of Halfeducaton ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу