Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Трансформативне навчання дорослих: поворот до "цілісного розуміння" людини

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Горбунова, Л.
dc.date.accessioned 2020-06-03T12:53:06Z
dc.date.available 2020-06-03T12:53:06Z
dc.date.issued 2017
dc.identifier.citation Горбунова Л. Трансформативне навчання дорослих : поворот до "цілісного розуміння" людини / Л. Горбунова // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова.- Київ, 2017. - № 1 (20). - С. 97-127. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29233
dc.description.abstract According to the challenges of globalization age and demands of international community to determine the role and content of education in the processes of transformation, internationalization and integration, there are some problems of transformative education for adults both on theoretical and practical plane: what is a nature of “Holistic Subjectivity’s” transformation; which role do rational and extra-rational components of cognitive processes perform; what adequate pedagogical practices should be; what creative potential of individuals is revealed through new semantic horizons. In the process of intersubjective becoming, the theory of transformative learning, founded by Jack Mezirow, has found both its internal and external development potential. The first one is ability of the Theory to self-transformation on the basis of scientific communication, critical reflection and rational discourse. The second one is related to openness and inclusiveness of the Theory in pluralistic space of methodologies of the transdisciplinary science. The combination of internal and external development factors has created the conditions for implementation of a methodological turn-shifting emphasis from rational-cognitive paradigm to enactivism as a concept that is based on the principles of holism, corporeality, affectivity, emotionality of cognitive processes and their self-organization as complex dynamic systems. This allowed us to look at the person’s transformation as a corporeal and affective reframing and make a conclusion about his important role in the transformative adult learning. In the context of the given methodological turn, the main task is to mobilize researchers’ attention to the nature and role of all extra-rational components of transformative learning. It is the enactivist approach, including theory of selforganization of complex dynamical systems, which can help us clarify the role of feelings and dynamics of a holistic living body in the person’s transformation. ua
dc.description.abstract Відповідно до викликів епохи глобалізації та вимог міжнародної спільноти щодо визначення ролі і змісту освіти в процесах трансформації, інтернаціоналізації та інтеграції постає проблема трансформативної освіти для дорослих як у теоретичній, так і практичній площині: якою є природа трансформації «цілісної людини», яку роль виконують раціональні та екстра-раціональні складові когнітивних процесів, якими мають бути відповідні педагогічні практики, який творчий потенціал індивідів може бути реалізований у нових смислових горизонтах. В процесі інтерсуб’єктивного становлення Теорія трансформативного навчання, заснована Джеком Мезіроу, віднайшла як внутрішній потенціал розвитку, так і зовнішній. Перший полягає в здатності Теорії до амотрансформації на засадах наукової комунікації, критичної рефлексії та раціонального дискурсу. Другий пов’язаний з відкритістю та інклюзивністю Теорії у плюралістичному просторі методологій трансдисциплінарної науки. Поєднання внутрішніх і зовнішніх чинників створило умови для здійснення методологічного повороту – перенесення акценту з раціонально-когнітивістського підходу на енактивізм як концепцію, що базується на принципах холізму, тілесності, афективності, емоційності когнітивних процесів та їх самоорганізації як складних динамічних систем. Це дозволило поглянути на трансформацію особистості як на тілес- но-афективний рефреймінг і зробити висновок про його важливу роль в транс- формативному навчанні дорослих. В контексті зазначеного методологічного повороту постає завдання мобілізації дослідницької уваги науковців до природи і ролі всіх екстра-раціональних складових трансформативного навчання. В цьому питанні саме енактивістський підхід, включаючи теорію самоорганізації складних динамічних систем, може допомогти нам прояснити роль почуттів і динаміки цілісного живого тіла в трансформації особистості. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject theory of transformative adult learning ua
dc.subject Jack Mezirow ua
dc.subject critical reflection ua
dc.subject frame of references ua
dc.subject rational-cognitive approach ua
dc.subject “Holistic Understanding of Subjectivity “ ua
dc.subject holism ua
dc.subject enactivism ua
dc.subject embodied cognition approach ua
dc.subject affective framing ua
dc.subject теорія трансформативного навчання дорослих ua
dc.subject Джек Мезіроу ua
dc.subject критична рефлексія ua
dc.subject система координат ua
dc.subject раціонально-когнітивний підхід ua
dc.subject «цілісне розуміння» людини ua
dc.subject холізм ua
dc.subject енактивізм ua
dc.subject тілесно-орієнтований підхід ua
dc.subject афективний фреймінг ua
dc.subject.classification 111.82 + 130.2+159.953.5 +37.03 ua
dc.title Трансформативне навчання дорослих: поворот до "цілісного розуміння" людини ua
dc.title.alternative Transformative Adult Learning: Turn Towards a "Holistic Understanding of Subjectivity" ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу