Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Помогайбо, В.
dc.date.accessioned 2020-06-02T05:43:58Z
dc.date.available 2020-06-02T05:43:58Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Помогайбо, В. Філософія життя в успішних спільнотах / В. Помогайбо // Філософія освіти. Philosophy of Education : науковий часопис / Інститут вищої освіти НАПН України, НПУ імені М. П. Драгоманова. – Київ, 2019. – № 1 (24). – C. 128-141. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/29180
dc.description.abstract Історичний досвід і наукові дослідження свідчать, що як життєвий успіх окремої людини, так і процвітання країни та рівень життя її населення залежить не від якості освіти самої по собі, а від її результативності. Результативність освіти, у свою чергу, визначається суспільною продуктивністю науки, яку можна елементарно презентувати таким простим показником як кількість Нобелівських лауреатів. Абсолютно провідне місце серед країн світу за цим критерієм займають США. Таким чином, США є тією країною, яка здатна максимально забезпечити розвиток людини, а головне – реалізацію її природних задатків та набуття відповідного матеріального добробуту. Про це свідчить не тільки високий рівень розвитку науки, а й феномен успішності низки іммігрантських спільнот порівняно з європейським населенням Америки. Найбільш успішними етнічними групами в США є євреї, індійці, китайці, нігерійці, кубинці, іранці та ліванці. Особливо вражає успіх нігерійців та кубинців на тлі порівняно незначних досягнень темношкірих та латиноамериканських мешканців США. Виявлено, що усім найбільш успішним етнічним групам Америки притаманні три ментальні особливості: відчуття вищості, загроженість і контроль імпульсів. Відчуття вищості полягає у глибокій внутрішній упевненості у винятковості своєї спільноти порівняно з іншими. Ця упевненість може базуватися на релігії, величній історії та культурі, походженні тощо. Під загроженістю розуміється тривожна невпевненість у своїй значимості в суспільстві, стурбованість стосовно недостатності результатів своєї діяльності. Ключовими джерелами загроженості є презирство з боку інших спільнот, страх та тиск з боку батьків. Презирство з боку населення чужої країни і власне обурення з цього приводу може бути найпотужнішою спонукою для зростання. Другим джерелом загроженості є страх бути нездатним вижити у чужій країні, який може викликати відчай, параліч волі, капітуляцію, навіть сором. Але він також може спричинити зовсім іншу реакцію – спонуку піднятися, заробити гроші, досягти влади, щоб або стати успішним тут, або мати засоби для втечі. Третім і найбільш поширеним джерелом загроженості в успішних іммігрантських спільнотах є тиск батьків на дітей, спрямований на досягнення успіху. Батьки виховують у дітей переконання, що успіх, передусім у навчанні, є обов’язком честі родини, а також захистом від непевного та ворожого світу. Контроль імпульсів означає здатність протистояти різним спокусам, особливо спокусі відмовитися від труднощів та кинути важке завдання замість того, щоб його виконати. Жодне людське суспільство не може існувати без контролю імпульсів. Однак треба пам’ятати, що окремо взятий контроль імпульсів – це просто марний аскетизм. Успіх можливий лише внаслідок поєднання усіх трьох засад – відчуття вищості, загроженості та контролю імпульсів. Філософія успішного життя є надзвичайно ефективним засобом досягнення високого суспільного статусу, якщо він для вас важливий. Однак нею варто користатися тільки для того, щоб досягти успіху. Після цього необхідно позбутися філософії успіху, бо надалі вона може спричинити патологічну спонуку до крайнощів. Досвід виховання дітей в успішних спільнотах Америки незаперечно буде корисним у справі сучасного реформування української освіти. ua
dc.description.abstract Исторический опыт и научные исследования показывают, что как жизненный успех отдельного человека, так и процветание страны и уровень жизни ее населения зависит не от качества образования самого по себе, а от его результативности. Результативность образования, в свою очередь, определяется общественной производительностью науки, которую можно элементарно представить таким простым показателем как количество Нобелевских лауреатов. Абсолютно ведущее место среди стран мира по этому критерию занимают США. Таким образом, США являются той страной, которая способна максимально обеспечить развитие человека, а главное – реализацию его природных задатков и приобретение соответствующего материального благосостояния. Об этом свидетельствует не только высокий уровень развития науки, но и феномен успешности ряда иммигрантских сообществ по сравнению с европейским населением Америки. Наиболее успешными этническими группами в США являются евреи, индийцы, китайцы, нигерийцы, кубинцы, иранцы и ливанцы. Особенно поражает успех нигерийцев и кубинцев на фоне сравнительно незначительных достижений темнокожих и латиноамериканских жителей США. Выявлено, что всем наиболее успешным группам Америки присущи три ментальные особенности: убеждение в превосходстве, ощущение угрозы и контроль импульсов. Убеждение в превосходстве заключается в глубокой внутренней уверенности в исключительности своего сообщества по сравнению с другими. Эта уверенность может основываться на религии, величественной истории и культуре, происхождении и т.п. Под ощущением угрозы понимается тревожная неуверенность в своей значимости в обществе, обеспокоенность недостаточностью результатов своей деятельности. Главными источниками ощущения угрозы является презрение со стороны других сообществ, страх и давление со стороны родителей. Презрение со стороны населения чужой страны и собственно возмущение по этому поводу может быть мощной побудительной силой для роста. Вторым источником ощущения угрозы является страх быть неспособным выжить в чужой стране, который может вызвать отчаяние, паралич воли, капитуляцию и даже стыд. Но он также может вызвать совсем другую реакцию – побуждение подняться, заработать деньги, достичь власти, чтобы либо стать успешным здесь, либо иметь средства для побега. Третьим и наиболее распространенным источником ощущения угрозы в успешных иммигрантских сообществах является давление родителей на детей, направленное на достижение успеха. Родители воспитывают у детей убеждение, что успех, прежде всего в обучении, является делом чести семьи, а также защитой от непредсказуемого и враждебного мира. Контроль импульсов означает способность противостоять различным искушениям, особенно искушению отказаться от трудностей и бросить сложное задание вместо того, чтобы его выполнить. Ни одно человеческое общество не может существовать без контроля импульсов. Однако надо помнить, что отдельно взятый контроль импульсов – это просто бесполезный аскетизм. Успех возможен лишь в результате сочетания всех трех принципов – убеждения в превосходстве, ощущения угрозы и контроля импульсов. Философия успешной жизни является чрезвычайно эффективным средством достижения высокого общественного статуса, если он для вас важен. Однако ею стоит пользоваться только для того, чтобы достичь успеха. В дальнейшем она может вызвать патологическое побуждение к крайностям. Опыт воспитания детей в успешных сообществах Америки неоспоримо будет полезным в деле современного реформирования украинского образования. ua
dc.description.abstract Historical experience and scientific researches witness that both an individual’s life success and a country’s prosperity and the living standard of population depend not on the quality of education itself, but on its effectiveness. The effectiveness of education, in turn, is determined by a social productivity of science, which can be presented elementarily by such a simple indicator as a number of Nobel laureates. The USA holds the leading place among countries in this area. Thus, the United States is the country that can maximally ensure human development, and most importantly – a realization of human natural gifts and an acquisition of appropriate material welfare. This is evidenced not only by the high level of science development, but also by the phenomenon of a success of a number of immigrant communities compared with the US European population. The most successful ethnic groups in the United States are Jews, Indians, Chinese, Nigerians, Cubans, Iranians and Lebanese. Particularly impressive is the success of the Nigerians and Cubans against a background of comparatively small achievements of the African and Latin Americans. It has been found that all most successful ethnic groups in the USA have three mental traits: a superiority complex, an insecurity, and impulse control. The superiority complex lies in deep inner confidence in an uniqueness of your community compared to others. This confidence can be based on religion, majestic history and culture, origin, and so on. Insecurity means anxiety uncertainty in its significance in society, concern about a lack of results of its activities. Key sources of insecurity are scorn by other communities, fear and parents’ pressure. A scorn by the people of a strange country and its own indignation in this regard may be the most powerful incentive for growth. The second source of the insecurity is fear of being unable to survive in a strange country, which can lead to despair, paralysis of will, capitulation, even shame. But it can also cause a completely different reaction – an urge to rise, earn money, reach power, either to become successful here, or to have same means to escape. The third and most common source of the sense of threat in successful immigrant communities is the pressure from parents to children to be succeed. Parents bring up children’s to conviction that success, foremost in learning, is a responsibility of family honor, as well as protection from an uncertain and hostile world. Impulse control means an ability to withstand various temptations, especially the temptation to relinquish difficulty and challenge a difficult task rather than to perform it. No human society can exist without control of impulses. However, it must be remembered that individual control of impulses is just a futile austerity. Success is only possible as a result of combining all three principles – a conviction of superiority, a sense of threat, and an impulse control. Philosophy of a successful life is an extremely effective means of achieving a high social status, if it is important for you. However, it should be used only to succeed. After this it is necessary to get rid of success philosophy, because in the future it can cause a pathological drive to extremes. The experience of bringing up children in the successful communities of America will undoubtedly be useful in the current reforming of Ukrainian education. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject філософія життя ua
dc.subject якість освіти ua
dc.subject результативність освіти ua
dc.subject успішні спільноти ua
dc.subject відчуття вищості ua
dc.subject загроженість ua
dc.subject презирство ua
dc.subject страх ua
dc.subject тиск батьків ua
dc.subject контроль імпульсів ua
dc.subject реформування української освіти ua
dc.subject философия жизни ua
dc.subject качество образования ua
dc.subject результативность образования ua
dc.subject успешные сообщества ua
dc.subject убеждение в превосходстве ua
dc.subject ощущение угрозы ua
dc.subject презрение ua
dc.subject давление родителей ua
dc.subject контроль импульсов ua
dc.subject реформирование украинского образования ua
dc.subject philosophy of life ua
dc.subject quality of education ua
dc.subject effectiveness of education ua
dc.subject successful communities ua
dc.subject sense of superiority ua
dc.subject threat ua
dc.subject contempt ua
dc.subject fear ua
dc.subject parents’ pressure ua
dc.subject impulse control ua
dc.subject reform of Ukrainian education ua
dc.subject.classification 316.73: 37.017.7 ua
dc.title Філософія життя в успішних спільнотах ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу