Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Особливості традиційних дидактичних принципів в процесі вивчення інформатичних дисциплін

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Цьома, Н. С.
dc.date.accessioned 2020-05-04T08:06:00Z
dc.date.available 2020-05-04T08:06:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Цьома Н. С. Особливості традиційних дидактичних принципів в процесі вивчення інформатичних дисциплін / Н. С. Цьома // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 265-268. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28521
dc.description.abstract The features of traditional didactic principles in teaching computer science are considered in the article. It has been demonstrated that the use of various means in the teaching of information disciplines not only does not contradict the generally accepted principles of didactics, but also contributes to a more complete implementation of the principles of conformity of the didactic process and the didactic system to the laws of learning, science, the unity of educational, upbringing and developing learning functions, consciousness, the strength of assimilation, accessibility and feasibility, activity, taking into account individual characteristics, developing training, stimulation and motivation and a positive attitude towards education, creative learning. In more detail, the didactic principles that relate to the classical ones and the requirements for their implementation in the educational process when teaching informatics are described. Compliance with these principles is necessary to increase the effectiveness of training in the study of information disciplines. It is noted that it is advisable to implement some principles in the study of information disciplines using ICT tools. It is noted that the integrated use of ICT allows to increase the effectiveness of the educational process, the availability of training, by enhancing the cognitive activity of students, using various forms of presentation of information, stimulating and motivating positive attitudes of students to the study of information disciplines. It has been determined that the study of computer science disciplines using ICT contributes to the development of students’ intellectual, communicative and creative abilities and performs activating, simulatively-modeling and emotive (expressive) functions. However, the necessity of observing aesthetic and ergonomic requirements when using ICT in lessons is also emphasized, and factors affecting the effectiveness of teaching are given. ua
dc.description.abstract Розглянуто особливості традиційних дидактичних принципів під час викладання інформатичних дисциплін. Продемонстровано, що використання різних засобів під час викладання інформатичних дисциплін не лише не суперечить загальноприйнятим принципам дидактики, але й сприяє більш повній реалізації принципів відповідності дидактичного процесу і дидактичної системи закономірностям учіння, науковості, єдності освітньої, виховної та розвиваючої функцій навчання, свідомості, міцності засвоєння, доступності і посильності, активності, врахування індивідуальних особливостей, розвиваючого навчання, стимулювання і мотивації позитивного ставлення до навчання, творчого навчання. Більш детально охарактеризовано загальнодидактичні принципи, які належать до класичних, і вимоги щодо їх впровадження у освітній процес під час викладання інформатичних дисциплін. Дотримання цих принципів необхідне для підвищення ефективності навчання під час вивчення інформатичних дисциплін. Зазначено, що деякі принципи під час вивчення інформатичних дисциплін доцільно впроваджувати із використанням засобів ІКТ. Зазначено, що комплексне застосування ІКТ дає змогу підвищити ефективність освітнього процесу, доступність навчання, шляхом активізації пізнавальної діяльності учнів, застосуванням різних форм представлення інформації, стимулювання і мотивація позитивних відносин учнів до вивчення інформатичних дисциплін. Визначено, що вивчення інформатичних дисциплін із використанням ІКТ сприяє розвитку інтелектуальних, комунікативних і творчих здібностей учнів і виконує активізуючу, симулятивно-моделюючу і емотивну (експресивну) функції. Проте акцентовано і на необхідності дотримання естетичних і ергономічних вимог під час використання ІКТ на уроках і наведено фактори, що впливають на ефективність викладання. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject training ua
dc.subject educational process ua
dc.subject didactic principles ua
dc.subject informatization of education ua
dc.subject informatics disciplines ua
dc.subject навчання ua
dc.subject освітній процес ua
dc.subject дидактичні принципи ua
dc.subject інформатизація навчання ua
dc.subject інформатичні дисципліни ua
dc.subject.classification 378.147 ua
dc.title Особливості традиційних дидактичних принципів в процесі вивчення інформатичних дисциплін ua
dc.title.alternative Peculiarities of traditional didactic principles in the study of informatic disciplines ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу