Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Методика навчання баскетболу учнів закладів загальної середньої освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Ремзі, І. В.
dc.contributor.author Аксьонов, В. В.
dc.contributor.author Аксьонов, Д. В.
dc.date.accessioned 2020-05-03T08:36:08Z
dc.date.available 2020-05-03T08:36:08Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Ремзі І. В. Методика навчання баскетболу учнів закладів загальної середньої освіти / І. В. Ремзі, В. В. Аксьонов, Д. В. Аксьонов // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 71. – С. 212-217. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28488
dc.description.abstract Розглядаються питання, пов’язані з методикою навчання баскетболу учнів закладів загальної середньої освіти та підвищенням ефективності уроку баскетболу шляхом удосконалення методів і прийомів навчання елементів гри в баскетбол. Для досягнення мети у роботі застосовувалися такі методи дослідження: аналіз та узагальнення даних науково-методичної літератури щодо методики навчання баскетболу учнів закладів загальної середньої освіти; метод порівняння й зіставлення; методи математичної статистики. Під час роботи нами було досліджено та проаналізовано теоретичні основи та педагогічні умови навчання баскетболу учнів, розкрито специфіку баскетболу та визначено засоби і методи навчання. Також ми розглянули модель навчання техніки гри в баскетбол. Теоретичне дослідження показало, що відсутність системного підходу до використання адаптованого спортивного устаткування не дає змоги учням молодших класів ефективно засвоювати технічні прийоми баскетболу, оскільки недостатній рівень фізичної підготовленості і фізичного розвитку спричиняє: грубі порушення техніки виконання фізичних вправ за кінематичними та динамічними характеристиками; небезпеку отримання учнями різноманітних травм і мікротравм; швидкий розвиток втоми; невисокий рівень інтересу до занять баскетболом. На основі аналізу і узагальнення даних спеціальної літератури, результатів експертного оцінювання, теоретичного моделювання нами розроблено методику навчання технічних прийомів баскетболу учнів молодших класів, ключовою ознакою якої є використання адаптованого спортивного устаткування. Створено передумови для практичної реалізації методики навчання в початковій школі, а саме: визначено і теоретично обґрунтовано значення числових характеристик адаптованого спортивного устаткування, яке доцільно використовувати під час навчання техніки фізичних вправ із баскетболу. З вищенаведеного можна зробити такі висновки: 1. Баскетбол залишається однією з найкращих ігор для розвитку майже всіх фізичних якостей і кондицій учнів: витривалості, міцності, швидкості, гнучкості, прицільності, логічного мислення тощо. 2. Засоби баскетболу різнобічно впливають на організм, сприяють вирішенню оздоровчих, виховних та освітніх завдань; формують основу рухових умінь і навичок, необхідних для людини у процесі її життєдіяльності; вони мають значні переваги в організації і широкому їх використанні, також викликають позитивні емоції у дітей і бажання займатися фізичними вправами. 3. Більшість шкіл може створити достатню матеріально-технічну базу для проведення гри в баскетбол як у закритому приміщенні, так і на відкритих майданчиках. Перспективи подальших досліджень передбачають розроблення комплексів вправ для підвищення майстерності та формування рухового вміння баскетболістів. Проблема оптимізації навчального процесу баскетболістів потребує подальшого аналізу і дослідження. ua
dc.description.abstract The article deals with the issues related to the methods of teaching basketball to students of General secondary education institutions and improving the effectiveness of the basketball lesson by improving the methods and techniques of teaching elements of the game of basketball. To achieve the goal, the following research methods were used: analysis and generalization of data of scientific and methodological literature on the methods of teaching basketball to students of General secondary education institutions; method of comparison and comparison; methods of mathematical statistics. In the course of our work we have investigated and analyzed the theoretical foundations and pedagogical conditions of teaching basketball to students, revealed the specifics of basketball and identified the means and methods of training. We also looked at the model of teaching basketball technique. The theoretical study showed that the lack of a systematic approach to the use of adapted sports equipment does not allow elementary school students to effectively learn the techniques of basketball, because the insufficient level of physical fitness and physical development leads to: gross violations of the technique of performing exercises with kinematic and changing characteristics; the danger of students receiving various injuries and injuries; rapid development of fatigue; low level of interest in basketball. On the basis of the analysis and generalization of data of special literature, results of an expert assessment, theoretical modeling we developed a technique of training in technical receptions of basketball of pupils of younger classes which key sign is use of the adapted sports equipment. The prerequisites for the practical implementation of teaching methods in primary school, namely: the value of numerical characteristics of adapted sports equipment, which is advisable to use during training in the technique of physical exercises in basketball, is determined and theoretically justified. From the above we can draw conclusions. 1. Basketball remains one of the best games for the development of almost all physical qualities and conditions of students: endurance, strength, speed, flexibility, aiming, logical thinking and the like. 2. Means basketball versatile effect on the body, contribute to the solution of health, educational and educational tasks; they form the basis of motor skills necessary for a person in the process of his life; they have significant advantages in the organization and wide use of them, also cause positive emotions in children and the desire to exercise. 3. Most schools can provide sufficient facilities to play basketball both indoors and outdoors. Prospects for further research include the development of sets of exercises to improve the skill and formation of motor skills of basketball players. The problem of optimizing the educational process of basketball players requires further analysis and research. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject баскетбол ua
dc.subject методика навчання ua
dc.subject засоби і методи навчання ua
dc.subject теоретичне моделювання ua
dc.subject учні молодших класів ua
dc.subject basketball ua
dc.subject teaching methods ua
dc.subject means and methods of teaching ua
dc.subject theoretical modeling ua
dc.subject primary school students ua
dc.subject.classification 378.016 :796.323.2 (045) ua
dc.title Методика навчання баскетболу учнів закладів загальної середньої освіти ua
dc.title.alternative Methods of teaching basketball to students of institutions of general secondary education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу