Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Розвиток корекційної складової змісту підручників для дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чепурна, Л. Г.
dc.date.accessioned 2020-04-22T08:53:57Z
dc.date.available 2020-04-22T08:53:57Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Чепурна, Л. Г. Розвиток корекційної складової змісту підручників для дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні / Л. Г. Чепурна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 37. – С. 135-141. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28249
dc.description.abstract У статті представлено розвиток корекційної складової змісту підручників для дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні. Подано визначення суті підручника та його функцій. Розкрито вплив різних чинників на становлення та розвиток підручника для спеціальних шкіл, виявлені особливості його побудови у різні історичні періоди. Здійснено науково-порівняльний аналіз змісту завдань, що спрямовані на корекцію пізнавальної діяльності та особистості дітей з інтелектуальними порушеннями. З’ясовано науково-практичну цінність надбань минулого для застосування на сучасному етапі. Визначено основні методичні підходи до побудови сучасних підручників. Вказано на позитивну динаміку їх розвитку. ua
dc.description.abstract В статье определено развитие коррекционной составляющей содержания учебников для детей с интеллектуальными нарушениями в Украине. Дано определение сущности учебника и его функций. Раскрыто влияние различных факторов на становление и развитие учебника для специальных школ, выявлены особенности его структуры в разные исторические периоды. Произведен научно-сравнительный анализ содержания заданий, направленных на коррекцию познавательной деятельности и личностных особенностей детей с интеллектуальными нарушениями. Определено научно-практическую ценность наработок прошлого для использования на современном этапе. Определены основные методические подходы к построению современных учебников. Описана позитивная динамика их развития. ua
dc.description.abstract The article outlines the development of correctional direction of content of textbooks for children with intellectual disorders in Ukraine. The scientific definition of the essence of the textbook and its functions is presented. The scientific approaches to the interpretation of the concept of the textbook are determined. The basic stages of the development of textbooks are scientifically substantiated and defined, the content and approaches to their construction in different historical periods of the development of defectological science are revealed. It is proved that only a combination of education and corrective and developmental work will ensure the correct formation of mental functions of the child with intellectual disorders. The peculiarities of the correction component of the content of the first textbooks in Ukraine and tendencies of their development in the future are determined. A pleiad of Ukrainian scientists-defectologists and teachers-practitioners, who made significant contributions to the development of correction textbooks in Ukraine, was presented. Prospects for further scientific research of the innovative approach for ensuring the qualitative realization of educational and developmental and corrective functions of textbooks in the process of both special and inclusive education are projected but still require coordinated fruitful work of modern scientists and practitioners in the field of oligophrenopedagogy. The influence of various factors on the formation and development of a textbook for special schools is revealed, peculiarities of its construction during various historical periods were highlighted. A scientific comparative analysis of the content of tasks aimed at correcting the cognitive activity and the personality of children with intellectual disorders is performed. The scientific and practical value of the achievements of the past for application at the present stage is revealed. The basic methodical approaches to the structure of modern textbooks are determined. The positive dynamics of their development is highlighted. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject підручник ua
dc.subject інтелектуальні порушення ua
dc.subject корекція ua
dc.subject зміст підручника ua
dc.subject корекційна спрямованість ua
dc.subject функції ua
dc.subject психічні процеси ua
dc.subject періодизація ua
dc.subject учебник ua
dc.subject интеллектуальные нарушения ua
dc.subject коррекция ua
dc.subject содержание учебника ua
dc.subject коррекционная направленность ua
dc.subject функции ua
dc.subject психологические процессы ua
dc.subject периодизация ua
dc.subject textbook ua
dc.subject intellectual disorders ua
dc.subject correction ua
dc.subject textbook content ua
dc.subject correction orientation ua
dc.subject functions ua
dc.subject mental processes ua
dc.subject periodization ua
dc.subject.classification 376.091.64-056.313(477) ua
dc.title Розвиток корекційної складової змісту підручників для дітей з інтелектуальними порушеннями в Україні ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу