Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Марусинець, М. М.
dc.contributor.author Макаренко, Л. Л.
dc.date.accessioned 2020-04-21T10:45:56Z
dc.date.available 2020-04-21T10:45:56Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Марусинець, М. М. Василь Сухомлинський і розвиток професійного акме вчителя / М. М. Марусинець, Л. Л. Макаренко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 306-310. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28215
dc.description.abstract У дослідженні узагальнено досвід педагогічної діяльності Василя Сухомлинського, визначено змістові лінії, особливості та охарактеризовано професійне акме видатного педагога, дитячого письменника, освітнього менеджера, новатора педагогіки. Окреслено засадничі настанови, які, на переконання В. Сухомлинського, розкривають творчий потенціал вчителя і визначають сенс його професійного акме впродовж життя: вольові зусилля, активність, мотивованість до реалізації свого потенціалу; творча спрямованість, розвиток креативності. Критеріями професійного акме визначено: творчі здібності, новаторство, імпровізацію, інсайт, які сприяють успішному становленню педагога, розвиткові його внутрішнього світу та світу позитивних емоцій, уяви, креативності, впевненості. Ці якості є взаємообумовленими, оскільки формуються і розвиваються не тільки у вчителя, а через нього – і в учнів. Особливий акцент зроблено на засобах і формах роботи, які обирає сам педагог. За узагальненням даних діяльності Павлишської школи, педагогічне акме Сухомлинського розкрито в працях “Школа радості”, “Серце віддаю дітям”, які в повному обсязі можна імплементувати у зміст Концепції “Нова українська школа”. Це – створення творчих майданчиків/лабораторій, де разом із дітьми педагог переживає почуття осяяння, імпритінгу, інсайту, осмислення, варіативність й імпровізацію; пошук і помилки. Саме ці технології розвивають в учнів інтерес до навчання, “підштовхують” їх до творчості, розкривають світ нового, тому завдання для вчителя – розвивати цю здатність упродовж життя, а головним чинником професійного акме Василя Сухомлинського є цілеспрямований розвиток особистості педагога, його внутрішнього світу та прагнення до творчого вирішення педагогічних та професійних задач. Саме за таким алгоритмом відбувається постійне оцінювання себе, своїх можливосте, що рухають до професійних вершин досконалості. У цьому сенс “творчого акме” Василя Сухомлинського як носія новаторства і наставника для вчителів, чий досвід є неперевершеним для прийдешніх поколінь. ua
dc.description.abstract The study generalized the experience of pedagogical activity of Vasyl Sukhomlinsky, defined the content lines, features and characterized the professional acme of an outstanding teacher, children’s writer, educational manager, innovator of Pedagogics. The basic principles which, according to Sukhomlinsky, outline the creative potential of the teacher and determine the meaning of his professional acme throughout life are outlined: willful efforts, activity, motivation to realize his potential; creative orientation, development of creativity. The criteria of professional acme defined: creative abilities, innovation, improvisation, insight, which contribute to the successful development of the teacher, the development of his inner world and the world of positive emotions, imagination, creativity, confidence. These qualities are interdependent, because they develop and form not only the teacher, through him – the students. Particular emphasis is placed on the tools and forms of work chosen by the teacher himself. By summarizing the activity data of the Pavlyshsk School, the pedagogical acme of Sukhomlinsky is revealed in the works “School of Joy”, “Heart I give to children”, which can be fully implemented in the content of the Concept of “New Ukrainian School”. It is the creation of creative playgrounds\laboratories where, together with children, the teacher experiences feelings of insight, imprinting, insight, comprehension, variability and improvisation, search and error. It is these technologies that develop students’ interest in learning, “push” them to creativity, and open up the world of the new. Therefore, the task for the teacher is to develop this ability throughout life, and the main factor of professional acme Sukhomlinsky is the purposeful development of the personality of the teacher, his inner world and the desire to creatively solve pedagogical and professional tasks. It is for such an algorithm that there is a constant evaluation of oneself, their capabilities, which move them to the professional peaks of perfection. It is for such an algorithm that there is a constant evaluation of oneself, their capabilities, which move them to the professional peaks of perfection. This is the meaning of Vasyl Sukhomlinsky’s “creative acme” as a carrier of innovation and mentor for teachers whose experience is unsurpassed for generations to come. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject особистість учителя ua
dc.subject творче акме ua
dc.subject новаторство ua
dc.subject імпровізація ua
dc.subject навчально-вихований процес Павлишської школи ua
dc.subject teacher personality ua
dc.subject creative acme ua
dc.subject innovation ua
dc.subject improvisation ua
dc.subject educational process of Pavlych school ua
dc.subject.classification 37:929 ua
dc.title Василь Сухомлинський і розвиток професійного акме вчителя ua
dc.title.alternative Vasyl Sukhomlinsky and the development of professional acme teacher ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу