Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Чернікова, Н. М.
dc.date.accessioned 2020-04-15T18:52:31Z
dc.date.available 2020-04-15T18:52:31Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Чернікова, Н. М. Виховання дитини з аутичним розладом в родині / Н. М. Чернікова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 35. – С. 167-173. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28168
dc.description.abstract Стаття розглядає питання участі батьків та інших членів родини у процесі абілітації, розвитку, корекції та соціалізації дитини з аутизмом та іншими порушеннями розвитку. Наголошується на важливості та необхідності проведення такої роботи. В якості фундаментального чинника, що закладає засади для зменшення аутичних проявів у дитини, розглядається створення сприятливого психоемоційного оточення у місці переважного перебування дитини, тобто, в помешканні, де вона проживає, та в її родинному колі. Таким чином, забезпечується розширення зони психологічного комфорту дитини, що сприяє зменшенню її психологічної закритості.На прикладі окремої родини продемонстровано, що постійна, послідовна та наполеглива робота батьків по корекції та соціалізації, що проводиться на базі вітчизняних педагогічних методик з деякою адаптацією їх до індивідуальних особливостей дитини, здійснювана у співпраці з дефектологами та корекційними педагогами, приводить до подолання деяких порушень розвитку та зменшенню аутичних проявів у дитини. Підкреслюється, що, завдяки тому, що вітчизняна та зарубіжна педагогічні науки базуються на спільних загальнолюдських гуманістичних засадах, вони мають багато спільного у методологічних підходах, в тому числі, до корекційно-психологічної роботи. ua
dc.description.abstract Статья рассматривает вопросы участия родителей и других членов семьи в процессе абилитации, развития, коррекции и социализации ребѐнка с аутизмом и другими нарушениями развития. Делается акцент на важности и необходимости проведения такой работы.В качестве фундаментального фактора, создающего основы для уменьшения проявлений аутизма,рассматривается создание благоприятного психофизиологического окружения в месте преимущественного пребывания ребѐнка, т.е. в месте, где проживает ребѐнок, и в кругу его семьи. Таким образом, обеспечивается расширение зоны психологического комфорта ребѐнка, что способствует уменьшению его психологической закрытости. На примере отдельной семьи продемонстрировано, что постоянная, последовательная и настойчивая работа родителей и других членов семьи по коррекции и социализации, проводимая на базе отечественных педагогических методик с некоторой адаптацией их к индивидуальным особенностям ребѐнка, осуществляемая в сотрудничестве с дефектологами и коррекционными педагогами, приводит к преодолению некоторых нарушений развития и уменьшению аутистических проявлений у ребѐнка. Подчѐркивается, что, благодаря тому, что отечественная и зарубежная педагогические науки основываются на общечеловеческих гуманистических принципах, они имеют много общего в методологических подходах, в том числе, к коррекционно-психологической работе. ua
dc.description.abstract This article reviews parents’ and other relatives’ partaking of the process of habilitation, education, correction and socialization autistic and educational defected child. Importance and necessity of this work is proclaimed. Development of kindly psychoemotional ambiance into the child’s main residing place and in the family is considered to be the fundamental factor making the base for autistic features decreasing. So, widening of the child’s psychological comfort zone is provided and it helps to reduce psychologicalcloseness.For example of the separate family results of continuous, successive and persistent parent’s work of correction and socialization based on domestic pedagogicalmethods with some adaptation to the individual characteristics of the child and implemented in collaboration with defectologists and correctional teachers leads to overcoming some developmental abuses and decreasing of autistic features. Since domestic and foreign pedagogical sciences are based on common humanitarian humanistic principles they have much in common in methodological approaches, including corrective and psychological work, this idea is emphasized in the article. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject аутизм ua
dc.subject абілітація ua
dc.subject корекція ua
dc.subject лікування ua
dc.subject соціалізація ua
dc.subject адаптація ua
dc.subject батьківська робота ua
dc.subject нефармакологічне лікування ua
dc.subject методика ua
dc.subject вітчизняна педагогіка ua
dc.subject зарубіжна педагогіка ua
dc.subject зменшення аутичних проявів ua
dc.subject позитивний результат ua
dc.subject абилитация ua
dc.subject коррекция ua
dc.subject лечение ua
dc.subject социализация ua
dc.subject адаптация ua
dc.subject работа родителей ua
dc.subject нефармакологическое лечение ua
dc.subject отечественная педагогика ua
dc.subject зарубежная педагогика ua
dc.subject уменьшение аутистических проявлений ua
dc.subject положительный результат ua
dc.subject autism ua
dc.subject education ua
dc.subject correction ua
dc.subject treatment ua
dc.subject socialization ua
dc.subject adaption ua
dc.subject parental work ua
dc.subject nonpharmacological treatment ua
dc.subject methodology ua
dc.subject domestic pedagogy ua
dc.subject foreign pedagogy ua
dc.subject overcoming of developmental defects ua
dc.subject reduction of autistic manifestations ua
dc.subject positive result ua
dc.subject.classification 376-056.36 ua
dc.title Виховання дитини з аутичним розладом в родині ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу