Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Теоретико-практичні засади соціальної адаптації та корекції поведінки дітей з гіперактивністю та дефіцитом уваги

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Ферт, О. Г.
dc.date.accessioned 2020-04-15T12:30:48Z
dc.date.available 2020-04-15T12:30:48Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Ферт, О. Г. Теоретико-практичні засади соціальної адаптації та корекції поведінки дітей з гіперактивністю та дефіцитом уваги / О. Г. Ферт // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 35. – С. 94-99. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28155
dc.description.abstract У статті з’ясовано, що для ефективної соціальної адаптації дитини з гіперактивністю та дефіцитом уваги необхідно застосовувати диференційований підхід до побудови соціальних навичок, обгрунтовано важливість відповідного плану позитивного поведінкового втручання для дітей з порушеннями психічного розвитку. Розглянуто основні чинники соціалізації дитини з гіперактивністю та дефіцитом уваги. ua
dc.description.abstract В статье выясняется, что для эффективной социальной адаптации ребенка с гиперактивностью и дефицитом внимания необходимо применять дифференцированный подход к построению социальных навыков, обосновано важность соотвенствующего плана позитивного поведенческого вмешательства для детей с нарушением психического развития. Рассматриваются основные составляющие социализации ребенка с гиперактивностью и дефицитом внимания. ua
dc.description.abstract The article clarifies that for the effective social adaptation of a child with hyperactivity and attention deficit, a differentiated approach to the construction of social skills must be applied, the importance of the plan of positive behavioral intervention for children with mental disorders is substantiated. The main factors of child's socialization with hyperactivity and attention deficit are considered. A differentiated approach to children with mental disorders in the inclusive educational process is illustrative on the example of students with attention deficit hyperactivity disorder. This category is often at the measures of norm and pathology and requires a corrective direction to the educational process - from easy adaptation to a significant modification of approaches in education and training, especially if attention deficit and hyperactivity are accompanied by intellectual disabilities. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject соціалізація особистості ua
dc.subject соціальні навички ua
dc.subject план позитивного поведінкового втручання ua
dc.subject гіперактивність та дефіцит уваги ua
dc.subject socialization of personality ua
dc.subject social skills ua
dc.subject plan of positive behavioral intervention ua
dc.subject hyperactivity and lack of attention ua
dc.subject.classification 162.16:37.042.2 ua
dc.title Теоретико-практичні засади соціальної адаптації та корекції поведінки дітей з гіперактивністю та дефіцитом уваги ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics