На сучасному етапі розбудови спеціальної освіти в Україні тема аутизму дуже актуальна, оскільки число дітей із цим порушенням збільшується з кожним роком. У статті аналізується проблема виникнення аутизму, його сутності та соціальної взаємодії аутистів із оточуючими, розглядаються причини жорсткої стереотипності поведінки аутистів. Зазначено, що можливості соціалізації даної категорії дітей прямо пропорційні часу постановки діагнозу. У статі проананалізовані методики корекції аутичної поведінки. Крім того, описані методики сенсорної інтеграції та стимуляції, пісочної терапії, кінезотерапії, анімалотерапії, лікування масажем і активно-пасивною гімнастикою. Проведений аналіз дозволяє констатувати, що наявність світових методик з корекції аутизму не може гарантувати успішність їх застосування в кожному конкретному випадку, тому дослідницьке поле відкрито для нових спроб вирішення зазначеної проблеми.
На современном этапе развития специального образования в Украине тема аутизма очень актуальна, поскольку число детей с этим нарушением увеличивается с каждым годом. В статье анализируется проблема возникновения аутизма, его сущности и социального взаимодействия аутистов с окружающими, рассматриваются причины жесткой стереотипности поведения аутистов. Отмечено, что возможности социализации данной категории детей прямо пропорциональны времени постановки диагноза. В статье проананализованы методики коррекции аутистического поведения. Кроме того, описаны методики сенсорной интеграции и стимуляции, песочной терапии, кинезиотерапии, анималотерапии, лечение массажем и активно-пассивной гимнастикой. Проведенный анализ позволяет констатировать, что наличие мировых методик по коррекции аутизма не может гарантировать успешность их применения в каждом конкретном случае, поэтому исследовательское поле открыто для новых попыток решения указанной проблемы.
At the present stage of development of special education in Ukraine, the topic of autism is very relevant, as the number of children with this violation increases every year. The article analyzes the problem of the emergence of autism, its nature and social interaction between autistics and others, and the reasons for the rigid stereotyped behavior of autistics are examined. It is noted that the opportunities for socialization of this category of children are directly proportional to the time of diagnosis. In the article analyzed methods of correction of autistic behavior. In addition, methods of sensory integration and stimulation, sand therapy, kinesiotherapy, animal therapy, massage therapy and active-passive gymnastics are described. The analysis allows us to state that the existence of world methods for correcting autism can not guarantee the success of their application in each specific case, therefore the research field is open for new attempts to solve this problem.