Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Психолінгвістичні механізми формування описового висловлювання у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Баранець, І. В.
dc.date.accessioned 2020-04-13T07:12:25Z
dc.date.available 2020-04-13T07:12:25Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Баранець, І. В. Психолінгвістичні механізми формування описового висловлювання у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією / І. В. Баранець // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 19 : Корекційна педагогіка та спеціальна психологія : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 35. – С. 14-19. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28107
dc.description.abstract У статті розглядається проблема формування описового висловлювання у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією, враховуючи нейрофізіологічні і психолінгвістичні особливості організації мовленнєвого повідомлення, що включає аналіз механізмів і значення певних структур мозку в процесі мовленнєвої діяльності. Представлено і схарактеризовано поняття «опис». Висвітлені та проаналізовані психолінгвістичні механізми формування описового висловлювання у старших дошкільників із моторною алалією. Розглянуті стадії процесу породження мовлення та їх порушення. Розкриті принципи формування мовленнєвого висловлювання, що визначають основні умови організації корекційної роботи з означеною категорією дітей. Обґрунтована доцільність визначення психолінгвістичних механізмів формування описового висловлювання у старших дошкільників із моторною алалією, що виступає необхідною складовою корекційного процесу. ua
dc.description.abstract В статье рассматривается проблема формирования описательного высказывания у детей старшего дошкольного возраста с моторной алалией, учитывая нейрофизиологические и психолингвистические особенности организации речевого сообщения, включая анализ механизмов и значение определенных структур мозга в процессе речевой деятельности. Представлено и охарактеризовано понятие «описание». Освещены и проанализированы психолингвистические механизмы формирования описательного высказывания у старших дошкольников с моторной алалией. Рассмотрены стадии процесса порождения речи и их нарушения. Раскрыты принципы формирования речевого высказывания, определяющие основные условия организации коррекционной работы с обозначенной категорией детей. Обоснована целесообразность определения психолингвистических механизмов формирования описательного высказывания у старших дошкольников с моторной алалией, что выступает необходимой составляющей коррекционного процесса. ua
dc.description.abstract The article deals with the problem of formation of descriptive expression in children of the senior preschool age with motor alalia, taking into account the neurophysiological and psycholinguistic features of the speech communication organization, which includes the analysis of the mechanisms and the value of certain brain structures in the process of speech activity. The notion "description" is presented and characterized. Illuminated and analyzed psycholinguistic mechanisms of the formation of descriptive speech in senior preschool children with motor alalysis. The stages of the process of generation of speech and their violation are considered. The principles of forming a speech statement, which determine the basic conditions for the organization of correctional work with the designated category of children, are disclosed. The expediency of the definition of psycholinguistic mechanisms for the formation of a narrative statement in senior preschool children with motor alalysis, which serves as a necessary component of the correction process, is substantiated. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject породження мовлення ua
dc.subject описове висловлювання ua
dc.subject діти із моторною алалією ua
dc.subject порождение речи ua
dc.subject описательное высказывание ua
dc.subject дети с моторной алалией ua
dc.subject speech generation ua
dc.subject descriptive utterance ua
dc.subject children with motor alalia ua
dc.subject.classification 376-056.264-053.4 ua
dc.title Психолінгвістичні механізми формування описового висловлювання у дітей старшого дошкільного віку із моторною алалією ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу