Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Ейджизм як проблема формування дуіховно-моральних ціннісних орієнтацій у студентської молоді

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Пономарьова, Г. Ф.
dc.date.accessioned 2020-04-11T08:29:06Z
dc.date.available 2020-04-11T08:29:06Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Пономарьова, Г. Ф. Ейджизм як проблема формування дуіховно-моральних ціннісних орієнтацій у студентської молоді / Г. Ф. Пономарьова // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 198-202. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/28095
dc.description.abstract Особлива увага в статті приділена необхідності формування в майбутніх випускників духовно-моральних ціннісних орієнтацій для подолання проблеми ейджизму. Розкрито зміст поняття «ейджизм», пояснюється розуміння цього поняття в контексті дослідження. Розглянуто й розкрито два рівні прояву ейджизму: інституційний і міжособистісний. Виявлено, що феномен ейджизму пов’язаний із ціннісним сприйняттям особистості. Висвітлено вагоме значення закладу вищої освіти у формуванні професіоналізму, культури, інтелігентності, моральності, духовності й позитивних ціннісних орієнтацій у студентської молоді. Значна увага приділена формуванню та розвитку ціннісних орієнтацій у системі вищої освіти відповідно до таких домінант: громадянин-патріот; професіонал-інтелігент; духовна особистість; високоморальна людина. Наведено емпіричні дані щодо сучасного стану розвитку ейджизму в студентів. Наголошено на способах зміни негативного стереотипного ставлення студентів до людей похилого віку в навчальній і позааудиторній діяльностях. Окреслено напрями й форми діяльності в закладі вищої освіти щодо усвідомленого сприйняття студентами проблеми ейджизму в нашому суспільстві, формування позитивних ціннісних орієнтацій стосовно людей похилого віку. Автором наведено перелік тематичних виховних заходів із формування громадянсько-патріотичних почуттів, моральності та духовних цінностей у студентської молоді в середовищі закладу вищої освіти. Проаналізовано досвід реалізації системи виховної роботи в Харківській гуманітарно-педагогічній академії щодо формування громадських, сімейних та особистісних цінностей. Практичне значення отриманих результатів полягає в тому, що вони можуть бути використані в освітньому процесі в закладах вищої освіти для формування соціально позитивних ціннісних орієнтацій у студентів стосовно людей похилого віку. ua
dc.description.abstract Special attention is paid to the necessity of formation of spiritual and moral value orientations of future graduates to overcome the problem of ageism. The article reveals the concept of «ageism», reveals the understanding of this concept in the context of our study. Two levels of manifestation of ageism are considered and revealed: institutional and interpersonal. It is found that the phenomenon of ageism is associated with the value perception of personality. The author highlights the significant importance of higher education institutions in the formation of professionalism, culture, intelligence, morality, spirituality and positive value orientations among student youth. Considerable attention is paid to the formation and development of value orientation in the system of higher education according to such dominants: citizen-patriot; professional-intellectual; spiritual personality; highly moral person. Presented empirical data on the current state of development of ageism in students. The methods of changing the negative stereotypic attitude of students to the elderly people in educational and extra-curricular activities are emphasized. The directions and forms of activity in the higher educational institution are outlined in relation to the students' conscious perception of the ageism problem in our society, the formation of positive value orientations towards elderly people. The author provides a list of thematic educational activities on the formation of civil-patriotic feelings, morality and spiritual values in the student youth among higher educational institutions. The experience of implementation of the system of educational work in the Kharkiv humanitarian pedagogical Academy in the formation of social, family and personal values is analyzed. The practical role of the results is that they can be used in the educational process in higher educational institutions for the formation of socially positive value orientations of students towards the elderly people. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject ейджизм ua
dc.subject студентська молодь ua
dc.subject ціннісні орієнтації ua
dc.subject вікова група ua
dc.subject аномія ua
dc.subject системна робота ua
dc.subject ageism ua
dc.subject student youth ua
dc.subject value orientations ua
dc.subject age group ua
dc.subject anomie ua
dc.subject systematic work ua
dc.subject.classification 378.015.31:170222]:613.98 (045) ua
dc.title Ейджизм як проблема формування дуіховно-моральних ціннісних орієнтацій у студентської молоді ua
dc.title.alternative Ageism as a problem of formation of spiritual-moral value orientations in student youth ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics