Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Антропологічний вимір удосконалення здоров’язбережувальної компетентності соціального працівника в умовах післядипломної освіти

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Федорець, В. М.
dc.contributor.author Клочко, О. В.
dc.date.accessioned 2020-04-01T16:10:42Z
dc.date.available 2020-04-01T16:10:42Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Федорець В. М. Антропологічний вимір удосконалення здоров’язбережувальної компетентності соціального працівника в умовах післядипломної освіти / В. М. Федорець, О. В. Клочко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 247-254. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27919
dc.description.abstract Розкриваються методологічні і методичні аспекти використання антропологічного підходу для удосконалення здоров’язбережувальної компетентності соціального працівника в умовах післядипломної освіти. Антропологічний дискурс представляється як системоорганізуючий чинник та людиномірний шлях професіоналізації, антропологізації, екзистенціалізації, аксіологізації, гуманізації здоров’язбережувальної діяльності соціального працівника та значущий аспект розвитку його професійної суб’єктності. Розкривається зміст і значення соціально-антропологічного компоненту здоров’язбережувальної компетентності соціального працівника. Вказаний компонент спрямований на формування у соціального працівника холістичного і антропологічно-ціннісного розуміння людини як унікального душевно-духовно-тілесного, екзистенційного, соціального і багатомірного та поліонтологічного феномену. Антропологічно-ціннісні розуміння та інтерпретації феномену людини є гносеологічною основою розвитку в соціального працівника антропологічно орієнтованих професійних інтенцій, установок, знань, візій та представляють собою умову його професіоналізації. Розглядається феноменологія атачменту і материнства. Антропологічно-ціннісно і екзистенційно орієнтоване та феноменологічно-переживальне і емоційно-емпатійне розкриття феноменології атачменту та материнства є значимим освітнім світоглядно-професійним та ідеологічним чинником декомунізації, а також протидії формуванню в професійному дискурсі соціального працівника редукційних, позитивістських, біологізаторських, нігілістичних розумінь людини. Антропологічно-ціннісна рефлексія феноменів атачменту і материнства в процесі підвищення кваліфікації соціальних працівників представляється як пізнавально-ціннісна педагогічна умова розкриття та розвитку в них доброти, толерантності, гармонійності, розсудливості, відповідальності, турботи, поміркованості, ціннісного ставлення до людини, критичного мислення, емпатії як якостей, необхідних для реалізації здоров’язбережувальної компетентності та значущих характерологічно-поведінкових умов професійної діяльності. ua
dc.description.abstract The article discloses the methodological and methodic aspects of using the anthropological approach to improve the health preserving competence of a social worker in conditions of post-graduate education. Anthropological discourse is presented as the system-organizing factor and the human measuring way of professionalization, anthropologization, existentialization, axiologization, humanization of the health preserving activity of a social worker as we as a significant aspect of his professional subjectivity. The article discloses the content and significance of the social-anthropological component of the health preserving competence of a social worker. The stated component is aimed at the forming in a social worker the holistic and anthropological-value understanding of a person as a unique soul-spirit-corporal, existential, social and multi-dimensional and multi-ontological phenomenon. Anthropological-value understandings and interpretations of the phenomenon of a person are the epistemological foundation for developing in the social worker the anthropologically oriented professional intentions, orientations, knowledge, visions and are the condition for his professional growth. The phenomenology of attachment and maternity are studied. Anthropological-value and existentially oriented as well as «phenomenologically compassionate» and «emotionallyempathical» disclosure of the attachment and maternity phenomenology are a considerable educational and worldview-professional and «ideological» factor of decommunization as well as counteraction of formation reductive, positivist, biologist, nihilistic understandings of a person in the professional discourse of a social worker. Anthropological-value reflection of attachment and maternity phenomena in the course of post-graduate education of social workers is presented as a cognitive-value pedagogical condition for disclosure and development of kindness, tolerance, harmony, sensibility, responsibility, care, moderation, value approach to a person, critical thinking, empathy as well as qualities needed for the implementation of the health preserving competence and significant character-behavioral conditions of professional activity. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject антропологія ua
dc.subject здоров’язбережувальна компетентність соціального працівника ua
dc.subject післядипломна освіта ua
dc.subject атачмент ua
dc.subject методологія ua
dc.subject професіоналізація ua
dc.subject аксіологізація ua
dc.subject гуманізація ua
dc.subject соціальна робота ua
dc.subject педагогіка ua
dc.subject anthropology ua
dc.subject health preserving competence of a social worker ua
dc.subject post-graduate education ua
dc.subject attachment ua
dc.subject methodology ua
dc.subject professionalization ua
dc.subject axiologization ua
dc.subject humanization ua
dc.subject social work ua
dc.subject pedagogics ua
dc.subject.classification 378.147:796.011.3 ua
dc.title Антропологічний вимір удосконалення здоров’язбережувальної компетентності соціального працівника в умовах післядипломної освіти ua
dc.title.alternative Anthropological dimension of improving the health preserving competence of a social worker in conditions of post-graduate education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу