Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Формування загальної компетентності у студентів закладів вищої освіти на заняттях з фізичного виховання

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Олексієнко, Я. І.
dc.contributor.author Субота, В. В.
dc.contributor.author Головатенко, О. М.
dc.date.accessioned 2020-03-31T12:15:00Z
dc.date.available 2020-03-31T12:15:00Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Олексієнко Я. І. Формування загальної компетентності у студентів закладів вищої освіти на заняттях з фізичного виховання / Я. І. Олексієнко, В. В. Субота, О. М. Головатенко // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 70. – С. 180-185. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27882
dc.description.abstract У статті висвітлено актуальність компетентнісного підходу в системі вищої освіти. Обґрунтовано пріоритетність компетентнісного підходу в організації навчально-виховного процесу в закладах вищої освіти України. Проаналізовано загальні компетентності, якими має оволодіти студент-випускник. Розглянуто деякі проблеми й особливості формування загальних компетентностей у студентів на заняттях із фізичного виховання. Компетентнісний підхід на заняттях із фізичного виховання допоможе реалізувати актуальні завдання сучасного навчання, сприяючи формуванню як загальних, так і спеціальних компетентностей студентів. Загальні компетентності – універсальні компетентності, що не залежать від предметної області, але важливі для успішної подальшої професійної та соціальної діяльності здобувача в різних галузях, для його особистісного розвитку. Студент-випускник вищої школи має володіти такими загальними компетентностями: здатність до аналізу та синтезу; уміння застосовувати знання на практиці; планування та розподіл часу; базові загальні знання сфери навчання; застосування базових знань професії на практиці; усне та письмове спілкування рідною мовою; знання другої мови; елементарні навички роботи з персональним комп’ютером; дослідницькі уміння; здатність до самонавчання; навички роботи з інформацією (уміння знаходити й аналізувати інформацію з різних джерел); здатність до самокритики та критики; здатність адаптуватися до нових ситуацій; здатність генерувати нові ідеї. До різних рівнів сформованості та прояву компетентностей у студентів можна віднести: 1) ступінь опанування та реалізації компетентностей у конкретному виді діяльності; 2) суб’єктивний чинник (залежність набуття компетентностей та їх реалізації в певному виді діяльності від притаманних конкретній особистості природних даних); 3) причинно-наслідовий зв’язок між сформованістю структурних компонентів компетентності. ua
dc.description.abstract The article highlights the relevance of the competence approach in the higher education system. The priority of the competence approach in the organization of educational process in higher education institutions of Ukraine is substantiated. Analyzed what general competencies a graduate student should master. Some problems and peculiarities of formation of general competences in students in physical education classes are considered. A competent approach in physical education classes will help to accomplish current tasks of the modern class, contributing to the formation of both general and special competencies of students. General competences – universal competences that are independent of the subject area, but are important for the successful further professional and social activities of the applicant in various fields and for his personal development. A college graduate must have the following general competencies: ability to analyze and synthesize; ability to put knowledge into practice; scheduling and time allocation; basic general knowledge of the field of study; application of basic knowledge of the profession in practice; oral and written communication in the native language; knowledge of the second language; basic computer skills; research skills; self-learning ability; information skills (ability to find and analyze information from different sources); self-criticism and criticism skills; ability to adapt to new situations; the ability to generate new ideas (creativity). Different levels of formation and display of competencies in students include: 1) the degree of mastery and implementation of competencies in a particular type of activity; 2) subjective factor (dependence of mastering of competences and their realization in a certain type of activity on inherent in a particular personality of natural data); 3) causal relationship between the formation of structural components of competence. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject компетентнісний підхід ua
dc.subject компетенція ua
dc.subject компетентність ua
dc.subject загальна компетентність ua
dc.subject фізичне виховання ua
dc.subject студент ua
dc.subject заклад вищої освіти ua
dc.subject заняття ua
dc.subject competence approach ua
dc.subject competence ua
dc.subject general competence ua
dc.subject physical education ua
dc.subject student ua
dc.subject institution of higher education ua
dc.subject employment ua
dc.subject.classification 378:796.011 ua
dc.title Формування загальної компетентності у студентів закладів вищої освіти на заняттях з фізичного виховання ua
dc.title.alternative Formation of general competence in higher education students at physical education ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу