Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Синергетичний підхід: сутність і характерні особливості застосування в наукових дослідженнях з педагогіки мистецтва

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Цюй Ге
dc.date.accessioned 2020-03-23T10:48:40Z
dc.date.available 2020-03-23T10:48:40Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Цюй Ге. Синергетичний підхід : сутність і характерні особливості застосування в наукових дослідженнях з педагогіки мистецтва / Цюй Ге // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. - Вип. 27. - С. 127-130. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27698
dc.description.abstract Синергетичний підхід окреслено в якості однієї з методологічних основ, що спрямовують сучасні мистецько-педагогічні дослідження у русло еволюційного розвитку і самоорганізації складних систем, дозволяють окреслити нову парадигму сучасної педагогіки мистецтва, направляють її на розвиток креативності особистості. Визначено поняття «синергетика» як міждисциплінарний напрямок наукових досліджень у галузі складних еволюціонуючих систем. Синергетичний підхід актуалізує такий напрямок розвитку педагогічної науки, як педагогічна синергетика. Недостатньо дослідженим є потенціал синергетичного підходу щодо розвитку мотиваційної сфери майбутнього вчителя музичного мистецтва до навчально-виконавської діяльності в процесі інструментальної підготовки. Окреслено сукупність характерних для синергетичного підходу специфічних категорій. Розглянуто деякі з цих категорій у контексті формування мотивації до навчально-виконавської діяльності як основи подальшої ефективності фахової діяльності вчителя мистецтва. ua
dc.description.abstract The article considers the problem of using the synergetic approach in modern studies of pedagogy of art as an important factor in introducing elements of innovation in all areas of pedagogical science with the aim of forming the personality of the teacher – a conductor of quick and effective changes in secondary and higher education institutions. The synergetic approach is outlined as one of the methodological foundations that direct modern pedagogical research in the direction of evolutionary development and self-organization of complex systems, allow us to identify a new paradigm of modern pedagogy of art, direct it to the development of creative personality. The concept of “synergetic” is defined as an interdisciplinary direction of scientific research in the field of evolving systems. It has been established that the synergetic approach actualizes such a direction in the development of pedagogical science as pedagogical synergetic. It has been examined that synergistic approach and its potential regarding the development of the future music teacher’s motivational sphere to teaching and performing were revealed in the process of instrumental preparation. A set of specific categories characteristic of the synergetic approach is outlined. Some of these categories are considered in the context of the formation of students of the faculty of arts of pedagogical universities motivation for learning and performing activities as the basis for further professionalism of an art teacher. The essence and characteristic features of the synergetic approach are specified. The strategic orientation of the synergetic approach to the creative self-development of a person based on the principles of the development of complex evolving systems was stated. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject творчий саморозвиток особистості ua
dc.subject синергетика ua
dc.subject мотивація до навчально-виконавської діяльності ua
dc.subject самоорганізація ua
dc.subject синергетична парадигма ua
dc.subject педагогіка мистецтва ua
dc.subject creative self-development of a person ua
dc.subject synergetic ua
dc.subject motivation for training and performing activities ua
dc.subject self-organization ua
dc.subject synergetic paradigm ua
dc.subject pedagogy of art ua
dc.subject.classification 37:78:167-047.37 ua
dc.title Синергетичний підхід: сутність і характерні особливості застосування в наукових дослідженнях з педагогіки мистецтва ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу