Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Університет як стратегічний ресурс розвитку суспільства : інституція та трансформація

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Гнатів, З. Я.
dc.date.accessioned 2020-03-12T08:21:59Z
dc.date.available 2020-03-12T08:21:59Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Гнатів, З. Я. Університет як стратегічний ресурс розвитку суспільства : інституція та трансформація / З. Я. Гнатів // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 42-46. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27541
dc.description.abstract Проблемам формування індивідуальності, реалізації нахилів і внутрішніх резервів кожної людини, а також естетичному, цілісному, лідерському розвитку надається все більшого значення в сучасних наукових розробках. Роблячи високі ставки на естетично-емоційний розвиток особистості в сучасній вищій освіті, ми звернулися до розгляду трансформації інтелектуального центру, де і відбувається формування фахівців, інтелектуалів, еліти, а саме – університету. В Україні є чимало освітніх проблем, пов’язаних із перспективами розбудови університету світового рівня. Проте сучасний науковий потенціал провідних фахівців на шляху процесу реформування університетської освіти докладає багато зусиль щоб привести вищу школу у відповідність з сучасними світовими стандартами, шукаючи відповіді на актуальні запитання, реалізовуючи стратегічні завдання, долаючи перепони до оптимальних шляхів розвитку як вищої освіти, так і культурно-освітнього рівня суспільства в цілому. Зі свого боку, ми піднімаємо питання гармонізації культурно-освітнього простору, місця естетичного виховання у вищій школі, зазначаючи його вкрай необхідну потребу, оскільки під час формування професіонала будь-якої галузі основою залишаються питання моральності і духовності, наповнення красою внутрішнього та зовнішнього світу, людяність тощо, адже, як зазначав проф. В. Скотний, насамперед «головне – бути Людиною». У статті висвітлюються питання сутності, концепції, моделі, ідеї університету, від яких залежить теперішнє та майбутнє. Звертається увага на особливості американського та європейського університетів, конкуренція яких на початку ХХ ст. привела до започаткування Лісабонського та Болонського процесів. Аналізуються трансформаційні процеси в сучасній вищій освіті, шляхи подолання кризи, важливості консолідації інтелектуальної еліти тощо (як приклад – заснування спільного проєкту представників українського бізнесу, політики та громадського сектору – незалежного аналітичного центру Український інститут майбутнього (UIF)). ua
dc.description.abstract Problems in the formation of individuality, the implementation of the inclinations and internal reserves of each person, as well as aesthetic, integral, leadership development is given increasing importance in modern scientific developments. We make high rates on the aesthetic-emotional development of the individual in modern higher education; we are turning to the transformation of the intellectual center, where the formation of specialists, intellectuals, elites, namely, the university, takes place. There are many educational problems in Ukraine related to the prospects of building a world-class university. However, the current scientific potential of leading specialists in the process of reforming university education is making a great effort to bring higher education in line with current world standards, seeking answers to topical questions, realizing strategic objectives, overcoming obstacles to the optimal ways of developing both higher education and cultural -the educational level of society as a whole. For our part, we raise the question of harmonizing the cultural and educational space, the place of aesthetic education in high school, pointing out its extremely necessary need, since, in the formation of a professional in any field, the issues of morality and spirituality, the filling of the beauty of the inner and outer world, humanity are important, as Prof. Skotny noted, first of all «the main thing is to be a Human». The article covers issues of the essence, concept, model, idea of the university, on which the present and future depend. Attention is drawn to the peculiarities of American and European universities, whose competition in the early twentieth century led to the launch of the Lisbon and Bologna processes. The transformational processes in modern higher education, ways to overcome the crisis, the importance of consolidating the intellectual elite, etc. are analyzed (for example, the creation of a joint project of representatives of Ukrainian business, politics and the public sector, an independent analytical center of the Ukrainian Institute for the Future (UIF)). ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject вища освіта ua
dc.subject університет ua
dc.subject моделі університету ua
dc.subject трансформація ua
dc.subject суспільство ua
dc.subject інтелект ua
dc.subject соціум ua
dc.subject higher education ua
dc.subject university ua
dc.subject university model ua
dc.subject transformation ua
dc.subject society ua
dc.subject intellect ua
dc.subject society ua
dc.subject aesthetic education ua
dc.subject.classification 378.6:378.014.5 ua
dc.title Університет як стратегічний ресурс розвитку суспільства : інституція та трансформація ua
dc.title.alternative University as strategic resource for society development : institution and transformation ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics