Digital Repository
Dragomanov
Ukrainian State University

Діагностика готовності майбутніх соціальних педагогів до формування життєвої компетентності підлітків у закладах загальної середньої освіти

ISSN: 2310-8290

Show simple item record

dc.contributor.author Великжаніна, Д. В.
dc.date.accessioned 2020-03-11T14:23:58Z
dc.date.available 2020-03-11T14:23:58Z
dc.date.issued 2019
dc.identifier.citation Великжаніна, Д. В. Діагностика готовності майбутніх соціальних педагогів до формування життєвої компетентності підлітків у закладах загальної середньої освіти / Д. В. Великжаніна // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 5 : Педагогічні науки : реалії та перспективи : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2019. – Вип. 69. – С. 35-42. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/27536
dc.description.abstract У статті зосереджено увагу на актуальності реалізації компетентнісного підходу в освіті та формування життєвої компетентності підростаючого покоління. Охарактеризовано роль соціального педагога в освітньому процесі щодо розвитку життєвої компетентності дітей, зокрема підлітків. Обґрунтовано необхідність фахової підготовки майбутніх соціальних педагогів до розвитку життєвої компетентності підлітків в закладах загальної середньої освіти. Окреслено критерії, показники та рівні професійної готовності майбутніх соціальних педагогів щодо формування ключових компетентностей для життя у підлітків в умовах закладу загальної середньої освіти. Визначено й охарактеризовано діагностичний інструментарій дослідження готовності майбутніх соціальних педагогів до роботи з підлітками у школі в напрямі формування в них життєвої компетентності. Представлено результати діагностики професійної готовності майбутніх соціальних педагогів в означеному векторі та виявлено рівні її сформованості (високий, достатній, середній та низький) за визначеними автором критеріями такої готовності: мотиваційно-ціннісним, когнітивно-ресурсним, діяльнісним і рефлексивним критеріями. Здійснено аналіз отриманих під час діагностики даних, зроблено висновок про необхідність здійснення цілеспрямованого педагогічного впливу на професійну підготовку майбутніх соціальних педагогів у вищеозначеному напрямі. Охарактеризовано перспективи щодо зміни отриманих під час діагностики результатів у позитивному напрямі, які вбачаємо у розробленні та апробації моделі професійної підготовки майбутніх соціальних педагогів до формування життєвої компетентності підлітків в закладах загальної середньої освіти. ua
dc.description.abstract The article focuses on the relevance of the implementation of the competence approach in education and the formation of the life competence of the younger generation. The role of social pedagogue in the educational process regarding the development of life competence of children, in particular adolescents, is described. The necessity of professional training of future social pedagogues’ for the development of life competence of adolescents in institutions of general secondary education is substantiated. The criteria, indicators and levels of professional readiness of future social pedagogues’ regarding the formation of key competences for life in adolescents in conditions of the institution of general secondary education are outlined. The diagnostic tool for studying the readiness of future social pedagogues’’ to work with adolescents in the school in the direction of forming their life competency in them is determined and characterized. The results of the diagnosis of the future readership of social pedagogues’ in the specified vector are presented and the levels of its formation (high, sufficient, average and low) are determined according to criteria determined by the author for such readiness: motivational-value, cognitive-resourceful, activity and reflexive criteria. The analysis of the data obtained during the diagnosis is made, the conclusion is made on the necessity of purposeful pedagogical influence on the professional training of future social pedagogues’ in the above-mentioned direction. Prospects are described in relation to the change of the results in positive direction, see that in development and approbation of model of professional preparation of future social teachers to forming of vital competence of teenagers in establishments of universal middle education, got during diagnostics. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject життєва компетентність ua
dc.subject заклад загальної середньої освіти ua
dc.subject підліток, майбутній соціальний педагог ua
dc.subject готовність до професійної діяльності майбутніх соціальних педагогів ua
dc.subject діагностика ua
dc.subject критерії ua
dc.subject показники та рівні професійної готовності ua
dc.subject діагностичний інструментарій ua
dc.subject life competence ua
dc.subject institution of general secondary education ua
dc.subject adolescent ua
dc.subject future social educator ua
dc.subject readiness for professional activity of social pedagogues ua
dc.subject diagnostics ua
dc.subject criteria ua
dc.subject indicators and levels of professional readiness ua
dc.subject diagnostic tools ua
dc.subject.classification 373.013.42.011.3-057.88-053.6:005.336.2(045) ua
dc.title Діагностика готовності майбутніх соціальних педагогів до формування життєвої компетентності підлітків у закладах загальної середньої освіти ua
dc.title.alternative Diagnosis of the readiness of the future social pedagogues’ formation of the adolescents’ life competence in general educational institutions ua
dc.type Article ua


Files in this item

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

Search DSpace


Browse

My Account

Statistics