У статті висвітлено особливості кількісного та якісного аналізу результатів педагогічного експерименту; узагальнено результати педагогічного експерименту, перевірено вірогідність отриманих результатів з використанням методів математичної статистики; сформульовано основні положення та висновки за результатами дослідження; розроблено методичні рекомендації щодо формування педагогічної компетентності викладачів фізичного виховання в системі методичної роботи аграрного університету.
В статье освещены особенности количественного и качественного анализа результатов педагогического эксперимента; обобщены результаты педагогического эксперимента, проверено достоверность полученных результатов с использованием методов математической статистики; сформулированы основные положения и выводы по результатам исследования; разработаны методические рекомендации по формированию педагогической компетентности преподавателей физического воспитания в системе методической работы аграрного университета.
One of the main requirements for higher education of the present is that it covers the idea of what should be a modern person, a professional, what its purpose and role in society is, what the order for her education is, what expectations of education in a person, society it has. Education is increasingly focused on "free development", high culture, creative initiative, autonomy, mobility of future specialists, which requires a qualitatively new approach to the formation of a future specialist. The article highlights the peculiarities of quantitative and qualitative analysis of the results of the pedagogical experiment; the results of the pedagogical experiment are generalized, the probability of the obtained results is checked using the methods of mathematical statistics; formulated the main provisions and conclusions of the study; the methodical recommendations for the formation of pedagogical competence of teachers of physical education in the system of methodical work of the agrarian university are developed.