В статті зроблено аналіз процесу програмування фізичного виховання як одного з варіантів нормативного прогнозування. Розглянуті критерії ефективності програмування занять з фізичного виховання: гармонійний рівень фізичного розвитку за співвідношенням тотальних розмірів тіла, належний рівень прояву фізичних здатностей і нормальний рівень фізичного здоров’я. Згідно до умов оптимального керування необхідно визначити кількісні показники вихідного стану студента, порівняти їх із заданою моделлю, визначити відмінність між ними та розробити моделі програм послідовного просування до мети. Цільові моделі конкретизують педагогічні завдання, дозволяють підібрати фізичні вправи й методи адекватні морфофункціональним особливостям тих, хто займається. Особливу увагу приділено компонентам програмування фізичних навантаження: об’єму, інтенсивності, пульсовому режиму; їх раціональному співвідношенню у студентів з різними морфофункціональними можливостями.
В статье проведен анализ процесса программирования физического воспитания как одного из вариантов нормативного прогнозирования. Рассмотрены критерии эффективности программирования занятий по физическому воспитанию: гармонический уровень физического развития по соотношению тотальных размеров тела, надлежащий уровень проявления физических способностей и нормальный уровень физического здоровья. В соответствии с основными условиями оптимального управления необходимо измерить исходные характеристики у студентов, сравнить их с заданной моделью, определить отличие между ними и разработать модели программ последовательного продвижения к цели. Целевые модели конкретизируют педагогические задачи, позволяют подобрать средства и методы, адекватные морфофункциональным особенностям тех, кто занимается. Особое внимание уделено компонентам программирования физических нагрузок: объему, интенсивности, пульсовому режиму; их рациональному соотношению у студентов с разными морфофункциональными возможностями.
The article contains the analysis of the process of programming of physical education as one of the options for normative forecasting. Criteria for the effectiveness of programming of physical education classes are considered: a harmonic level of physical development according to the correlation of total body sizes, an appropriate level of manifestation of physical abilities and a normal level of physical health. In accordance with the basic conditions of optimal control, it is necessary to measure the initial characteristics of students, compare them with a given model, determine the difference between them and develop models of programs for coherent promoting towards the goal. Target models concretize pedagogical tasks, allow us to choose tools and methods that are adequate to the morphofunctional features of the people involved. Particular attention is paid to the components of programming of physical activity: volume, intensity, pulse mode; their rational correlation among students with different morphofunctional capabilities.