Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Навчальний тренінг як засіб фахової підготовки майбутніх учителів математики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Бевз, В. Г.
dc.contributor.author Годованюк, Т. Л.
dc.date.accessioned 2019-07-31T12:52:23Z
dc.date.available 2019-07-31T12:52:23Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Бевз, В. Г. Навчальний тренінг як засіб фахової підготовки майбутніх учителів математики / В. Г. Бевз, Т. Л. Годованюк // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 3 : Фізика і математика у вищій і середній школі : зб. наук. праць. – Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. – Вип. 20. – С. 27-33. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25312
dc.description.abstract Розглядається впровадження інноваційних технологій у навчання студентів педагогічних університетів з метою підготовки майбутніх учителів математики нової генерації.Розкривається сутність і структура тренінгів. Визначається основна метанавчальноготренінгу у методичній підготовці майбутніх учителів математики – сформувати практичні навички і вміння та запобігти типовим помилкам і труднощам майбутньої професійної діяльності. Аналізуються види тренінгів, які доцільно використовувати у підготовці майбутніх учителів математики. Описуються особливості використання навчальних тренінгів з метою підвищення пізнавальної активності студентів і розвитку їх професійної компетентності. Розглядається тренінг на тему “Методика вивчення многогранників у школі”. ua
dc.description.abstract The introduction of innovative technologies in teaching students of pedagogical universities with the aim of preparation future teachers of mathematics of the new generation is considered. The essence and structure of trainings are revealed. Determined the main purpose of the training in the methodical preparation of future mathematics teachers – to form specific practical skills and abilities and prevent common mistakes and difficulties in future professional activities. The use of trainings in the methodical preparation of future teachers contributes the intensification of education, the result of which is achieved owing to the participants’ active work. Knowledge during the training is not given as a finished product, but becomes the output of the active work of the participants themselves. The focus is on self-training of participants and their intensive interaction. The types of educational trainings that are appropriate to use in the preparation of future teachers of mathematics are analyzed. It has been established that it is advisable to conduct thematic trainings at a pedagogical university. In the process of their realization, students not only gain knowledge and skills on a specific topic, but also acquire important key competencies: communication and productive. The features of the use of educational trainings in the process of preparing future teachers of mathematics with the aim of increasing students’ cognitive activity and developing their professional competence are described. Concrete examples of the organization and conduct of training sessions on the methods of teaching mathematics are presented. It was found that in the preparation of future teachers of mathematics, it is advisable to plan for conducting trainings on topics that are defined by the program or to consider actual problems that are not included in the program, but are relevant to the modern school. It has been determined that responsibility for the effectiveness of the training is shared equally by both the trainer and each participant in the training. ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject інноваційні технології ua
dc.subject інтерактивні технології ua
dc.subject навчальні тренінги ua
dc.subject структура тренінгу ua
dc.subject методична підготовка ua
dc.subject фахова підготовка ua
dc.subject майбутні вчителі математики ua
dc.subject педагогічний університет ua
dc.subject innovative technologies ua
dc.subject interactive technologies ua
dc.subject educational trainings ua
dc.subject content and structure of training ua
dc.subject methodical training ua
dc.subject professional training ua
dc.subject future teachers of mathematics ua
dc.subject pedagogical university ua
dc.subject.classification 378.018.8:373.5.11.3 –051:51 ua
dc.title Навчальний тренінг як засіб фахової підготовки майбутніх учителів математики ua
dc.title.alternative Educational training as a method of preparation of future teachers of mathematics ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу