У статті проаналізовано суспільно-політичні аспекти «Шьоку Ніхон Кокі» як роботи
з національної історії Японії періоду Хейан. Створення хроніки продемонструвало
важливість продовження написання національної історіографії з імператором у центрі та
його владою як арбітра у відносинах між аристократично-феодальними групами. З'ясовано
роль хроніки як політичного тексту у процесі легітимації інституту імператорської влади.
Розглянуто зв’язок між розвитком сфери культури та оптимізацією системи державного
управління. Прослідковано вплив ідей Конфуція на політичний процес за часів правління
Імператора Нінмьо: конфуціанський ідеал «благородного мужа» твердо закріпився як
зразок для наслідування імператору, чиновникам, політичній еліті. Досліджено роль
держави у релігійній сфері у період 832-850 рр.
The article analyzes the socio-political aspects of «Shoku Nihon Koki» as a work on the
national history of Japan. The role of the chronicle as a political text in the process of legitimizing
the institute of imperial power is revealed. The connection between the development of the sphere of
culture and optimization of the system of public administration is considered. Owning a culture has
become a criterion for compliance with public positions, and poetry gatherings and competitions
are the place to fight for power among representatives of aristocratic families. The effect of
Confucius's ideas on the political process during the reign of Emperor Ninmyo was studied. The
role of the state in the religious sphere in the period 832-850 years was investigated.