Цифровий репозитарій
Українського державного університету
імені Михайла Драгоманова

Сутність та зміст вокально-технічних умінь майбутнього вчителя музики

ISSN: 2310-8290

Показати скорочений опис матеріалу

dc.contributor.author Тянь Лінь
dc.date.accessioned 2019-07-23T10:31:11Z
dc.date.available 2019-07-23T10:31:11Z
dc.date.issued 2018
dc.identifier.citation Тянь Лінь. Сутність та зміст вокально-технічних умінь майбутнього вчителя музики / Тянь Лінь // Науковий часопис Національного педагогічного університету імені М. П. Драгоманова. Серія 14 : Теорія і методика мистецької освіти : зб. наук. праць. - Київ : Вид-во НПУ імені М. П. Драгоманова, 2018. - Вип. 25 (30). - С. 61-63. ua
dc.identifier.uri http://enpuir.npu.edu.ua/handle/123456789/25197
dc.description.abstract У статті розглянуто проблематику формування вокально-технічних умінь майбутнього вчителя музики, які застосовуються у всіх царинах комбінованого уроку музичного мистецтва. Конкретизовано поняття «уміння» у педагогічному та психологічному аспектах. Розглянуто основні чинники педагогічного впливу на процес формування вокально-технічних умінь студентів факультетів мистецтв педагогічних університетів. Зазначено про значущість комплексного підходу для дослідження й формування означених умінь у процесі вокального навчання. Цей процес на базі комплексного підходу окреслено як складне й інтегроване явище. Розкрито й деталізовано зміст комплексу вокально-технічних умінь педагогів-музикантів. Здійснено наукове узагальнення сутності поняття «вокально-технічні уміння майбутнього вчителя музичного мистецтва». ua
dc.description.abstract The article deals with the problems of forming the vocal-technical skills of the future music teacher, which are used in all areas of the combined lesson of musical art. The article concretizes concept of "skill" from the pedagogical and psychological points of view. In this paper author depicts main factors of pedagogical influence on the process of formation of vocal-technical skills of students of the faculties of the arts in pedagogical universities. The paper uncovers the importance of an integrated approach for research and formation of the aforementioned skills in the process of vocal training. This process is outlined on the basis of an integrated approach as a complex integrated pedagogical phenomenon. The contents of the complex of vocal-technical skills of music teachers has been revealed in detail: the ability to cleanly intonate on the basis of sound-precise and rhythmically-accurate reproduction of the melody of the vocal work; ability to complete singing breath; possession of a uniform distribution of singing breath; the ability to vary the use of head and chest resonators; the ability to clearly pronounce the text of a vocal work; mastering the art of singing in vocal works with the melody of "long breath" and purposeful musical development; mastering the art of flexibility of the singing voice in the context of performing different musical strokes; ability to analyze the vocal works from musical-theoretical and artistic-pedagogical points of view; the ability to creatively interpret the processing of vocal works in the context of the genre/style approach; possession of the art of full-fledged embodiment of the artistic image of the vocal composition in the emotional conditions of its public performance. The paper ends with the scientific definition of the essence of the concept of "vocaltechnical skills of the future music teacher". Keywords: cantilena singing; integrated ua
dc.language.iso uk ua
dc.publisher Видавництво НПУ імені М. П. Драгоманова ua
dc.subject вокально-технічні уміння ua
dc.subject вокальне навчання ua
dc.subject майбутній учитель музики ua
dc.subject комплексний підхід ua
dc.subject чистота інтонування ua
dc.subject співацьке дихання ua
dc.subject кантиленний спів ua
dc.subject інтерпретаційний концепт ua
dc.subject cantilena singing ua
dc.subject integrated approach ua
dc.subject future music teacher ua
dc.subject interpretational concept ua
dc.subject purity of singing ua
dc.subject singing breathing ua
dc.subject vocal-technical skills ua
dc.subject vocal training ua
dc.subject.classification 378.011.3 – 051:784 ua
dc.title Сутність та зміст вокально-технічних умінь майбутнього вчителя музики ua
dc.title.alternative The essence and content of vocal-technical skills of the future music teacher ua
dc.type Article ua


Долучені файли

Даний матеріал зустрічається у наступних фондах

Показати скорочений опис матеріалу