Черлідинг є складнокоординаційним видом спорту, оскільки змагальні композиції
базується на виконанні різноманітних варіантів стрибків, акробатичних елементів, базових рухів черлідингу, різноманітних перебудувань і т.д.. З огляду результатів рані проведеного нами дослідження за результатами анкетування визначено, що на технічну підготовку відводиться 31% годин від загального часу тренування, на фізичну 28,5%, на теоретичну – 10,5% і на практичну – 30%. Тобто основна увага приділяється технічній підготовці, так як у черлідингу насамперед необхідно показати кількість і складність технічних елементів під час виступу команди на змаганнях. Крім цього, спортсмени черлідири виконують різні функції на змагальному майданчику: одні – виконують “базу” (перший рівень пірамід), а інші – “флаєри” (виконують 2й і 3й рівень пірамід). Тому рівень технічної підготовленості черлідирів, залежно від їх функцій має незначні відмінності. На етапі попередньої базової підготовки він містить конкретні засоби і методи технічної підготовки, а також певні заходи для контролю і оцінки технічної майстерності. Логічним продовженням загальної технічної підготовки в навчально-тренувальному
процесі черлідирів-бази є спеціальна технічна підготовка. Результати оцінки рівня спеціальної технічної підготовленості черлідирів-бази по контрольним тестам свідчать про те, що базові рухи рук і чер-стрибки знаходяться на рівні вище середнього, а рівень виконання акробатичних елементів – на середньому рівні. Більш детальний аналіз результатів дозволив встановити значні розбіжності в показниках на загальногруповому рівні. Отримані результати дозволять скоординувати і розробити методику вдосконалення спеціальної технічної підготовленості черлідирів-бази на етапі попередньої базової підготовки.
Cheerleading is a difficult-coordination sport, since competitive compositions are based on
performing various options for jumping, acrobatic elements, dance movements, various rebuildings, etc. In addition, athletes of cheerleading carry out different functions on a competitive platform, some athletes perform the “base” (the first level of the pyramids), and others - the “flyers” (perform the 2nd and 3rd levels of the pyramids). Therefore, the level of technical readiness of cheerleaders, depending on their functions, has minor differences. Hence a number of private tasks, which reflect, on the one hand, the general laws of sports training, and on the other – the specific features of the technical training of the cheerleader-base. At the preliminary base preparation stage, it contains specific means and methods of technical training, as well as certain measures for monitoring and evaluating technical skills. Special technical training is a specific process of technical training and improvement in accordance with the features of cheerleading. It is a logical continuation (superstructure) of general technical training in the training process of the cheerleader-base The results of the assessment of the level of special technical readiness of the cheerleading base for control tests indicate that dance movements and cher-jumps are at a level above the average, and the level of performance of acrobatic elements is at an average level. A more detailed analysis of the results made it possible to establish significant discrepancies in the indicators at the general group level. The results obtained will allow to coordinate and develop a methodology for improving the special technical readiness of the cheerleader base at the preliminary basic training stage.