Стаття присвячена актуальній проблемі – формуванню громадянської компетентності старшокласників у процесі навчання історії України. Проведено психолого-педагогічний аналіз предмету дослідження. Визначено та теоретично обґрунтовано структуру громадянської компетентності, потенціал курсу історії України в старшій школі для формування громадянської компетентності старшокласників. Проаналізовано публікації спорідненої тематики, що складають основу для визначення поняття громадянської компетентності та її структури. Автором схарактеризовано зміст когнітивної, аксіологічної та діяльнісної складової громадянської компетентності. Розглядаються методичні умови формування
громадянської компетентності у процесі навчання вітчизняної історії.
The article is devoted to the actual problems of a competence-based approach implementation into school education i.e. formation of civic competence in high school students within the course of studying the history of Ukraine. The content of such notions as “competence”, “civic competence” defined more exactly.The structure of civic competence includes key knowledge (a cognitive component), civil attitudes and values ( an axiological component), civil skill ( a procedural component).