У статті розкриті тенденції розвитку педагогічної освіти і науки у вищих навчальних закладах України у 60-90-х роках XX століття. Розкрито визначальність наукової діяльності, зміст і напрями наукових досліджень професорсько-викладацького складу вищих навчальних закладів у контексті суспільно-історичних змін та охарактеризовано її організаційно-педагогічні умови в окреслений дослідженням період. Актуалізовано науково-педагогічні ідеї професорсько-викладацького складу вищих педагогічних навчальних закладів та можливість їх упровадження в освітній процес; особливості інтеграції наукової і педагогічної діяльності.
В статье раскрыты тенденции развития педагогического образования и науки в высших учебных заведениях Украины в 60-90-х годах XX века. Раскрыто приоритетность научной деятельности, содержание и направления научных исследований профессорско-преподавательского состава высших учебных заведений в контексте общественно-исторических изменений и охарактеризованы ее организационно-педагогические условия в исследуемый период. Актуализированы научно-педагогические идеи профессорско-преподавательского состава высших педагогических учебных заведений и возможность их внедрения в образовательный процесс; особенности интеграции научной и педагогической деятельности.
The article reveals tendencies in the development of pedagogical education and science in higher educational institutions of Ukraine in the 60-90s of the XX century. The priority of research activity, the content and directions of scientific research of the faculty of higher educational institutions in the context of socio-historical changes are described and its organizational and pedagogical conditions during the academic period are characterized. The scientific and pedagogical ideas of the faculty of higher pedagogical educational institutions and the possibility of their implementation into the educational process as well as the peculiarities in the integration of research and educational activities are updated.