Кейс-метод навчання зародився в США в кінці ХІХ століття. На даний час кейс-метод широко використовується в усьому світі і продовжує завойовувати нових прихильників. В нашій країні його все частіше розглядають як перспективний засіб розвитку пізнавальних здібностей студентів вищих навчальних закладів. В системі ж загальної середньої освіти процес запровадження кейсового методу навчання відбувається повільно, хоча, на думку автора, він має непогані перспективи застосування під час навчання природничих наук, зокрема, у профільних класах. З точки зору практичної педагогіки кейс-метод об’єднує в собі ознаки проблемного та проектного методів навчання. У статті розглянуто мету та принципи застосування кейс-методу, вимоги до змісту та структури кейсів, зазначено, що особливо важливим він є з позиції формування особистісних якостей учнів, що повною мірою відповідає вимогам компетентнісного навчання. Особлива увага приділена методичним аспектам формування та застосування навчальних кейсів, запропоновано узагальнену методику організації навчальних занять на основі кейс-методу та наведено приклади сюжетних частин кейсів з фізики, призначених для застосування в 11 класі загальноосвітньої школи.
Кейс-метод обучения зародился в США в конце XIX века. В настоящее время кейс-метод широко используется во всем мире и продолжает завоевывать новых поклонников. В нашей стране его чаще всего рассматривают как перспективное средство развития познавательных способностей студентов высших учебных заведений. В системе же общего среднего образования процесс внедрения кейс-метода обучения происходит медленно, хотя, по мнению автора, он имеет неплохие перспективы применения при обучении естественным наукам, в частности, в профильных классах.
С точки зрения практической педагогики кейс-метод объединяет в себе признаки проблемного и проектного методов обучения. В статье рассмотрены цели и принципы применения кейс-метода, требования к содержанию и структуре кейсов, указано, что с позиции формирования личностных качеств учащихся, этот метод в полной мере соответствует требованиям компетентностного обучения. Особое внимание уделено методическим аспектам формирования и применения учебных кейсов, предложено обобщенную методику организации учебных занятий на основе кейс-метода и приведены примеры сюжетных частей кейсов по физике, предназначенных для применения в 11 классе общеобразовательной школы.
Case-study was originated in the United States at the end of the nineteenth century. Currently, the case-method is widely used throughout the world and continues to gain new supporters. In our country, it is increasingly seen as a promising means of developing cognitive abilities of students in higher education. In the system of general secondary education, the process of introducing a case study method is slow, although, according to the author, it has good prospects for use in the teaching of natural sciences, in particular, in profile classes.
From the standpoint of practical pedagogy, the case-method combines the features of problem and design learning methods.
The article discusses the purpose and principles of applying a case-method, requirements to the content and structure of cases, it is indicated that it is especially important from the standpoint of the formation of personal qualities of students, which fully corresponds to the requirements of competence training.
Particular attention is paid to the methodological aspects of the formation and application of training cases, a generalized methodology for the organization of training sessions based on the case-method is proposed, and examples of the plot parts of the cases in physics intended for use in the 11th grade of the secondary school are given.