У статті розглядається актуальне питання сутності поняття мобільності,
аналізується категорія з погляду філософської, психологічної наук. Показані різні типи та форми соціальної мобільності та її різновидності – професійної мобільності, розкрито сутність професійної мобільності педагога та її сучасної складової – академічної мобільності. Динамізм та швидкоплинність соціальних процесів сучасного суспільства змінюють вимоги до професійних та особистісних якостей фахівця. Щоб бути конкурентоспроможним на сучасному ринку праці, крім професійних знань та умінь необхідно мати здібності до швидкої адаптації, уміти оперативно реагувати на зміни, що відбуваються, тобто бути професійно-мобільним. Різноплановість та багатофункціональність терміну “мобільність” зумовлена його дослідженням з різних точок зору , в межах різних наукових дисциплінах, починаючи з античних часів і до наших днів. Тому представляється доцільним розглянути різні полгяди на розкриття сутності поняття “мобільність”, що уможливить його комплексну характеристику та визначення специфіки його складових. У статті розглядається актуальне питання розкриття сутності поняття мобільності , аналізується зміст даної категорії з погляду філософської та психологічної наук. Показані різні типи та форми соціальної мобільності та її різновиду – професійної мобільності. Аналізується зміст цієї категорії з погляду філософії як здійснення одного із законів буття – закону взаємного переходу кількісних та якісних змін, а також з позиції психології в аспекті психологічної якості і характеристик особистості, які визначають інтенсивність мобільності при зовнішній детермінації обставин.
In the article is examined pressing question of essence of concept of mobility, a category is analysed from the point of view of philosophical, psychological sciences. Shown different types and forms of social mobility and her variety – professional mobility, it is exposed сутніть of professional mobility of teacher and her modern constituent of – academy mobility. Dynamism and transience of social processes of modern society change requirements to professional and personal qualities of specialist. To be competitiv eat the modern market of labour, except professional knowledge and abilities it is necessary to have capacities for rapid adaptation, able operatively to reacton changes that take, placeidest to be professionally mobile. Multifunctionness of term "mobility" is predefined by his research from the different points of view, with in the limits of
different scientific disciplines, beginning from ancient times and to our days. Therefor appears expedient to consider the different points of view on opening of essence of concept "mobility", that will do possible him complex description and determination of specific of his constituents. In the article the pressing question is opening of essence of concept and mobility, is examined main tenance of this category is analysed from the point of view of philosophical and psychological sciences. Shown different types and forms of social mobility and her type – of professional mobility. Main tenance of this category is analysed from the point of view of philosophy as one realization of
laws of existence – law of mutual transition of quantitative and quality changes, and also from position of psychology in the aspect of psychological quality and descriptions of personality, that determine intensity of mobility at external детермінації of circumstances.