У статті обґрунтовано необхідність здійснення учительського контролю опанування учнями навчальної програми з української мови з метою успішного подальшого проходження зовнішнього незалежного оцінювання, а також належного формування фахового рівня експертів для перевірки тестового завдання творчого характеру. Доведено важливість вивчення української мови претендентам на посади державних службовців. Наведено проблеми формування компетентностей оцінювальної діяльності вчителів української мови, що полягає у
професійній майстерності нормативної, дослідницької, методичної, методологічної,
технологічної, контрольної, проектувальної, культурологічної, організаційної, технічної, управлінської, соціально-особистісної підготовки. Виявлено необхідність систематичного підвищення їхньої кваліфікації. З’ясовано сутність та сформульовано поняття оцінювальної компетентності вчителів української мови в умовах неперервної освіти. З метою вдосконалення фахової майстерності в оцінювальній діяльності запропоновано поглиблене вивчення спецкурсів.
The article substantiates the necessity for the teacher’s control of the curriculum in the
Ukrainian language by the pupils in order to successfully complete an external independent assessment, as well as to properly form a professional level of experts to test the test task of a creative level. The importance of learning Ukrainian language applicants for the positions of civil servants is proved. The problems of the formation of competence assessment of teachers of the Ukrainian language, which are the professional skills of regulatory, research, methodological, methodological, technological, control, design, cultural, organizational, technical, managerial, social and personal
training are given. The necessity for a systematic increase in their skills is identified. The essence is clarified and the concept of evaluation competence of teachers of the Ukrainian language in the context of continuous education is formulated. In order to improve professional skills in the valuation activity, an in-depth study of special courses is proposed.