У статті розкрито значення та роль музично-педагогічної компетентності педагога в процесі сценічної підготовки студента-музиканта. Публічний виступ – це один з
найважливіших елементів навчання музичному мистецтву, який пов’язаний з можливістю проявити свій потенціал, знання й досвід у музично-виконавській діяльності. Зазначено, що у навчальному процесі підготовки студентів-музикантів основний акцент ставиться на технічну підготовку, а психологічній корекції приділяється значно менше уваги. Результатом цього є те, що часто саме психологічні зриви не дають студентам повною мірою продемонструвати свою професійну підготовку. Тому педагог повинен не лише тренувати техніку, музичну пам’ять, звертати увагу на манери, музикальність й емоційність виконання, а й психологічно готувати студента до публічного виконання. Це відповідно вимагає від педагогів застосування широкого спектру педагогічних підходів, постійного пошуку нових шляхів, методів роботи, щоб надати студентам-музикантам можливість творчої самореалізації у виконавській діяльності, створити особливі психолого-педагогічні умови в процесі їхньої підготовки до публічних виступів.
The article reveals the importance and role of the teacher’s musical and pedagogical competence in the course of stage training of a student musician. Public performance is one of the most important elements in the study of music art, which is associated with the ability to demonstrate their potential, knowledge and experience in musical and performing activities. It is noted that in the training process of students musicians the main emphasis is placed on technical training, while psychological correction is paid much less attention to. The result is that often psychological failures often prevent students from fully demonstrating their professional training. Therefore, the teacher should not only train the technique, musical memory, pay attention to the manners, musicality and emotionality of execution, but also psychologically prepare the student for public execution. This requires teachers musicians to apply a wide range of pedagogical approaches, constantly search for new ways, methods of work to provide students with the possibility of creative self-realization in performing activities, to create special psychological and pedagogical conditions in the process of their preparation for public
performances.