У статті проаналізовано діагностичну функцію педагога як передумову його готовності до виховання почуття людської гідності у школярів. Доведено, що вміння бачити, діагностувати різні стани особистості є запорукою позитивного спілкування із учнями, а вміння ставити себе на місце дитини та педагогічна майстерність – чинниками вдалого виконання функцій вчителя, в тому числі і виховної.
В статье проанализирована диагностическая функция педагога как предпосылка его готовности к воспитанию чувства человеческого достоинства у школьников. Доказано, что умение видеть, диагностировать разные состояния личности является залогом позитивного общения с учениками, а умение ставить себя на место ребенка и педагогическое мастерство – факторами удачного выполнения функций учителя, в том числе и воспитательной.
In the article the diagnostic function of teacher as pre-condition of him is analysed gotovnost to education of sense of human dignity for schoolboys. It is well-proven that ability to see, diagnose the different states of personality is the mortgage of the positive socializing with students, and ability to put itself at the place of child and pedagogical trade – by the factors of successful implementation of functions of teacher, including educate.