The article concerns the need of humanization of the process of educating professional
logopedists (Language-Speech Pathologists) at an academic level – the development of their professional skills and knowledge, but also their responsibility, respect for the needs and rights of others, sensitivity, reflexiveness, and the will and readiness to help other people, in such a specific, interdisciplinary field as logopedics.
В статті йдеться про необхідність гуманізації процесу професійної підготов
майбутніх логопедів: розвиток їхніх професійних знань та умінь, а також формування професійно значущих якостей – відповідальності, поваги до потреб та прав клієнтів, чутливості, рефлексивності та волі і готовності допомагати іншим людям у такій специфічній, міждисциплінарній сфері як логопедія.
Artykuł odnosi się do potrzeby uczłowieczyć proces kształcenia przyszłych logopedów: rozwój ich wiedzy i umiejętności zawodowych, a także tworzenie profesjonalnie ważnych cech – odpowiedzialność, szacunek dla potrzeb i praw klientów, wrażliwość, wolę i gotowość do pomocy innym w takim specyficznym, interdyscyplinarnym obszarze – terapii mowy.