У статті проаналізовано педагогічну, психологічну й методичну літературу з обраної
проблеми, визначено особливості формування правильного мовлення майбутніх журналістів,
наведено приклади вправ і завдань, використання яких сприятиме засвоєнню студентами норм
сучасної української літературної мови. Акцентовано, що правильність мовлення є важливою
комунікативною ознакою мовлення майбутнього журналіста, що передбачає дотримання ним
усіх норм літературної мови під час мовленнєвої діяльності, водночас, крім неухильного
дотримання норм української літературної мови, правильність мовлення журналіста містить
дотримання моральних та етичних норм поведінки. Обґрунтовано, що усвідомленню
важливості дотримання студентами норм сучасної української літературної мови сприятиме
використання проблемних запитань про комунікативну та професійну значущість дотримання
норм, визначення їх впливу на ефективність спілкування, оскільки проблемні запитання
стимулюють студентів на пошуки невідомого, мобілізують до дії, збуджують емоції,
викликані бажанням подолати труднощі.
The article analyzes pedagogical, psychological and methodical literature on the research
problem, specifies the features of the formation of the correct speech of future journalists, gives
examples of exercises and as signments, the use of which will help the students master the norms of the
Ukrainian literary language. It is emphasized that the correctness of speech is an important
communicative quality of the speech of future journalists, which stipulates observance of all norms of
the literary language in the process of speech activity. At the same time the correctness of the
journalist’s speech provides for observance of moral and ethical norms of behavior. It is proved that
the understanding of the importance of observance of the norms of the modern Ukrainian language is
facilitated by the use of problematic questions about the communicative and professional significance
of compliance with norms, determining their impact on the effectiveness of communication, because
problematic is suesstimulate students to search for the unknown, mobilize to action, evoke emotions
caused by a desire to overcome difficulties.